Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



FotoAlbm uživatele
Jméno FotoAlba Obálka FotoAlba Popis FotoAlba
GO motoru GO pod taktovkou Petra F...
Renovace plechařiny a podvozku 2015 Dlouho jsem sháněl někoho, kdo by se mi po 17 letech života auta postaral o kastli a jiné železo. Moje představa byla co nejvíce se zbavit všemožné rzi, koroze, puchýřků, atd., aby se mi časem auto nerozpadlo pod zadkem, nebo z něho něco nezačlo postupně upadávat. A hlavně, chtěl jsem, aby to nebylo na rok nebo dva, ale zgruntu a hlavně - poctivě. Konkrétně, prahy, dveře (spodky), drobné puchýřky na blatnících, dál pak shodit nápravy, opískovat a do laku, podlaha, dutiny, gumová spotřebka a pokud se najde "po cestě" něco dalšího, tak operativně pořešit.

Začal jsem tedy pátrat v blízkém okolí. Ptal se známých, kteří do aut dělají, jejich známých, brouzdal po webu, hledal v okolí. No, zkrátím to, prostě se do toho nikomu nechtělo. Vlastně ano, dva asi z pěti řekli, že jo. Tak jsem přijel s autem, aby koukli, do čeho by šli. Od obou jsem odjížděl s tím, že tam auto nedám. Neumím popsat konkrétně proč, ale prostě jsem měl takový "divný pocit", že by to nedopadlo podle mých představ. Jsem totiž v oblasti autotechniky ten typ, kterému nezbývá, než věřit tomu, že je třeba "vyměnit to či ono, protože ...". A hlavně, myslím, že každý na mě hned pozná, že tomu prd rozumím. A já vždycky doufám, že narazím na slušňáka, který toho nezneužije. Musím v tu chvíli dát většinou na první dojem a právě na "ten pocit". Proto taky vybírám téměř výlučně podle referencí jiných (spokojených) lidí a tam pak jedu. Musím zaklepat, jak u nás ve městě, tak jinde, kam s autem jedu na servis, jsem byl zatím spokojený. Ale do té karosařiny se nikomu moc nechce. Je to totiž prcačka a výsledek málokdy bývá navenek tak nějak "vidět".

Začal jsem prolézat naše fórum a hledal, kdo se tím zabývá. Z různých debat jsem si vytipoval jednoho člena a napsal mu něco ve stylu "ahoj, potřeboval bych ... viz výše ...". Odpověď byla "čau, a nemáš to trochu z ruky?". No nic, z ruky to je, ale tady v okolí se nikdo nenašel. Poslal jsem pár fotek, upřesnili jsme, co teda vlastně budu chtít.
Nemazal mi med kolem huby: "... Takže abych to shrnul Smíšek na jaře ano, ale počítej, že několikrát posuneme termín přijetí a že oprava bude trvat měsíc, dva, možná taky tři, tak si to pořádně rozmysli PalecNahoru Chehták"

Nadešel měsíc M, kdy jsem měl s autem dorazit. Naplánoval jsem si celodenní výlet. Nikdy předtím jsme se neviděli...
První dojem ze setkání - pohodový, skromný chlapík, který ví, o čem mluví. Dostal mě jedinou větou, když se poprvé jen tak ledabyle sehnul pod auto, aby se v reálu podíval, co si na sebe ušil: "Máš vzadu zlomenej nosník, víš o tom?" Mrkl jsem na to a viděl... NIC. A on se pak jen narovnal: "... tenhle blatník je plnej kytu, tady taky." Od té chvíle jsem věděl, že auto je ve správných rukou.

Ještě upřesním, že až do příjezdu jsme nijak konkrétně nemluvili o ceně. Teda mluvili, ale jen v náznacích. Já přesně nevěděl, v jakém stavu vlastně auto. Měl jsem jen velmi hrubý odhad. Sedli jsme ke kafi a ON zkusil udělat základní nástřel. Trefil se v podstatě do mého odhadu. Říkám: "Ok, kdybys
tam cokoliv našel, co by se mělo řešit, udělej to.". "Dobře". Ještě jsme chvíli poklábosili, pak mě hodil na nádraží a já frčel Pendolinem domů.

Když mi mailem poslal první fotky po oddělání plastových pičičand a já viděl ty díry, šel jsem na pivo a začal shánět další kačky do foroty...
Po dvou měsících a kousku bylo konečně hotovo, tak jsem vzal maminu a udělali jsme si druhý výlet. Opět setkání pohodička, pokecali jsme co a jak se dělalo, co by v budoucnu bylo ještě potřeba a tak. Přesypal jsem si nějaké fotky z prací, abych si doplnil deníček, srovnali jsme účet a rozloučili se.
Čekalo nás téměř 400 km domů.
Na první pohled nebylo na autě moc poznat, že je něco jinak (přesně, jak říkal ON a moje žena). Jen blatníky zářily na slunci trochu víc než zbytek kastle. Sem tam vylejzalo trochu vosku, ten půjde časem dolů. Kosmetiku pořeším až doma. Po prvních desítkách kilometrů jsem poznal, že v autě se už dá v pohodě jet i po dálnici a dokonce i rychleji než osmdesát... Žádné pazvuky, hrkání, vrzání a tak.

Zkrátím to - celkově pro mě SUPER. Smekám před NÍM, že do toho vůbec našel odvahu jít a jak se s tím sám popasoval. Předem byla stanovená nějaká cena, se kterou musel nějak bojovat, ale rozdíl oproti jeho odhadu byl v mých relacích a taky jsem s tím počítal.
Kdo ještě neví, o kom celou dobu píšu, tak je to standa.t. Smekám před jeho umem a skromností a s klidem ho můžu doporučit každému. I když z ruky to fakt trochu bylo... :-)
2010 Protivanov (sraz) Můj první sraz v Protivanově. Auto ještě pouze na 2" podložkách.
Interiér interiér
3.5" Rubicon Express Super Flex Lift Kit Přestavba z 2" podložkového "pololiftu" na plnohodnotný 3.5" od Rubicon Express. Materiál obstaral PetrF a tomu jsem také svěřil celou záležitost s přestavbou. Nakonec jen u liftu nezůstalo - přibyl nový výfuk (Flowmaster 50 + Magnaflow), přední kotouče + desky, výměna olejů a pár dalších drobností.
Držák rezervy Držák rezervního kola při zachování originálního nárazníku. Pořízení od Andreje, montáž u Pala_cherokee v jeho dílně. Promyšlený je každý detail, včetně osvětlení RZ a i to, že se při otevření nezačne sám zavírat... Otevírání a zavírání jednou rukou. Při jízdě po dálnici i po rozhrkaných cestách sedí pevně, nikde nic nedrncá, neklepe. Kluci si zaslouží pochvalu.