![]() |
Historie Jeepu - Verze k tisku +- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz) +-- Fórum: JeepTech - Obecně (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Fórum: JTO - Ostatní, přesněji nezařazené (/forumdisplay.php?fid=32) +--- Téma: Historie Jeepu (/showthread.php?tid=1355) |
Historie Jeepu - Autozine - 09-10-2012 08:51 AM Zdravím Vás! Protože se nám poslední testovací Jeepy moc líbily, sepsali jsme pro Vás celou historii. Kdybyste narazili na nějakou nepřesnost, rád se o Jeepech dozvím více ![]() Honza M. Text: http://www.autozine.cz/historie-jeepu/ RE: Historie Jeepu - PET77 - 09-10-2012 09:07 AM ten zaver, ze Jeep nabizi 3 modelove rady mi prijde mirne zavadejici, viz oficialni stranky Jeepu tady http://www.jeep.com/en/ predpokladam, ze vychazite z toho, co nabizi oficialne v EU, ale presto... pokud jde o historii, vsechny modely jsou uvedeny zde: http://www.jeep.com/en/history/ a na EN webech je rada velmi podrobnych clanku. sam ale historii Jeepu az tak podrobne neznam, tak mne asi doplni povolanejsi, zda clanku v tomto smeru neco chybi, ci ne... RE: Historie Jeepu - Harley - 09-10-2012 09:13 AM Jo,jako hrubej jednoduchej přehled,dobrý. Jen chybka je u označení "prvního" Wranglera. Nebyl to TJ ale YJ. TJ bylo až od r.97 Potom je tam trošku chaoticky napsáno o vzniku Grand Cherokee. Svádí to k tomu,že vzniknul po roce 97. Jinak Grand byl od roku 93 a měl to být nástupce XJ Cherokee,jenže Cherokee mělo takovej úspěch že si nemohli ho nahradit ZJ Grandem.Proto je nechali souběžně. XJ bylo v jejich SUV nejúspěšnější a i se nejdýl dělalo a v podstatě jen s jedním malým faceliftem. Je všeobecně bráno jako zakladatel kompaktních SUV a druhým autem v segmentu,který mělo itegrovanej rám v samonosný kastli. (první byla Niva) RE: Historie Jeepu - Harley - 09-10-2012 09:18 AM Ohledně komfortu jízdy YJ a ani jinejma základníma konstrukčníma parametrama se od CV7 nelišil,. V podstatě je YJ jen faceliftový CJ7. Podvozek,díly kastle,interiér.. Rozdíl byl jen v motorizaci a především vzhled,přední masce,kde poprvé a naposled dali hranatý světla. To mělo navazovat na XJ ale naštěstí se to u Wranglerů nechytlo a od TJ už jsou zase kulatý. RE: Historie Jeepu - crusader - 09-10-2012 09:21 AM Tak nepřesností tam pár je, ale co mě praštilo do očí hned, byla věta "Civilní řada Jeepů se stala předchůdci pro dnešní modely Wrangler a Cherokee." Willys rozhodně NEBYL předchůdcem Cherokee a to ať už se bavíme o fulsize SJ, či midsize XJ. Oba tyto vozy měly samostatný vývoj který vycházel z JEEPu Wagoneer a jsou to určením dost jiná auta (rodinné kombi se zvýšenou prostupností terénem). RE: Historie Jeepu - standa.t - 09-10-2012 10:52 AM (09-10-2012 08:51 AM)Autozine napsal(a): Zdravím Vás! jestli by to nechtělo se napřed s někým poradit a potom teprve psát články ![]() RE: Historie Jeepu - standa.t - 09-10-2012 10:55 AM Ale musím teda vyzdvihnout, že se konečně taky někdo zajímá i o jiný značky, než je VW ![]() ![]() RE: Historie Jeepu - lucius - 09-10-2012 11:30 AM já bych zase nevěřil hned druhý a třetí větě V první polovině dvacátého století byla americká armáda nejsilnější a nejlépe technicky vybavenou armádou světa. Svou sílu s velkým úspěchem demonstrovala i ve Druhé světové válce. Viděl jsem několik dokumentů v tv a pamatuju,že říkali že nejlíp vyzbrojenou armádou bylo německo. A že američani po vstupu do druhý války na tom vůbec nebyli dobře,co se týká výzbroje a techniky Např. první tanky us svou střelou neubližovali německým tankům,měli malou ráži. Výhodou byla jen obratnost,ale po zasahu nikdo nepřežil. něco málo uvadí wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/M26_Pershing USA mezi dvěma světovými válkami nevěnovaly vývoji tanků tolik pozornosti, jako evropské země už z toho důvodu, že se necítily přímo vojensky ohroženy. Situace se změnila po vypuknutí 2. světové války, kdy bylo jen otázkou času, kdy se válečného konfliktu zúčastní i americká armáda. Přesto se však Američané soustředili na vývoj a výrobu lehkých tanků (např. M-3 Stuart), či středních tanků (M4 Sherman), které nijak nezaostávaly za staršími typy tanků německých. Situace se nezměnila ani po nástupu nových německých tanků Tiger a Panther, protože Američané uplatňovali taktiku jejich ničení nasazením počtu Shermanů, které se vrhly na německé tanky v početní převaze a přes vlastní ztráty je ničily. Další taktikou bylo ničení těžkých německých tanků stíhacím a bitevním letectvem. Situace se změnila až po invazi v Normandii, kde Shermany narážely na bránící se Tigery a Panthery, které jim způsobovaly značné ztráty. Proto byly v USA obnoveny práce na rozpracovaném projektu T26 z roku 1942 a do konce roku 1944 byly vyrobeny první tanky M26 Pershing, jejichž bojové nasazení na západní frontě na sebe nedalo dlouho čekat. |