JeepForum.cz
Snížení hlavy na 4.0 I6 - Verze k tisku

+- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz)
+-- Fórum: JeepTech - Obecně (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Fórum: JTO - Ostatní, přesněji nezařazené (/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Téma: Snížení hlavy na 4.0 I6 (/showthread.php?tid=2539)

1 2 3


Snížení hlavy na 4.0 I6 - crusader - 19-08-2013 05:23 PM

Jelikož budu v budoucnu dělat hlavu na svém 4.0 (včetně montáže nových laděných svodů aj.) dám ji pochopitelně na kontrolu na rovinnost a případné srovnání. Když jsem se o tohle téma zajímal na US fórech, tak jsem zjistil, že tam na těchto motorech hodně často zároveň hlavu snižují o 20 thou (tj 0,5mm) pro zvýšení kompresního poměru. Vzhledem k tomu, že u nás (i ve světě) je prakticky standard benzín 95 oktanů (který tankuji i já) a původní motor byl konstruován na 91 okt., tak by snížení hlavy mělo mít i pozitivní vliv na prohoření paliva ve spalovacím prostoru. Je jasné, že lepším řešením by byl rovnou stroker, ale přesto - co si o případném (rozumném) snížení hlavy a tím zvýšení kompresního poměru myslíte?


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - Harley - 19-08-2013 07:20 PM

Rozhodně udělat! Dělal bych to automaticky už jen kvůli srovnání dos.plochy.
Možná bych jí snížil i o 0,75mm ale to vše dle proměření kolik zbývá na "quench height" .Tu bych dělal tak 0,9-1mm pro kvalitní turbulenci paliva. A tím bych se nebál kompresi těsně pod deset ku jedný.


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - DwPetr - 19-08-2013 07:21 PM

No vida, a já k tomuto připravoval menší článekSmíšek
V pátek si kamarád ode mě bral auto. Vzal sebou dalšího kamaráda (ten s tím velkým Chevroletem) no a on byl dlouhá léta va Kanadě, kde dělali motory, a pak se vrátil do Maďarska, kde je dělaj taky. Dělaj Ameriky a na ty motory maj celou fabriku. Level asi jak znám z videí V8 Building..

Adresu na firmu se jménem doufám že obdržím co nejdříve, protože jsem ji zapoměl a netrpělivě očekávajíc na její připomínku mailem se o ni podělím. Já to samozřejmě nevěděl, a tak jsem se pochlubil jak jsem si hrál s mým motorem do ZJ. No kdybych to býval věděl komu to vyprávím, tak jsem dílnu zamčel a utekl. Tedy jsem kromě pochvaly za pěkně odvedenou práci s přihlédnutém na moje podmínky, kdy jsem to čistil ředidlem a drátěnkou obdržel i spoustu zajimavých rad ze staveb motorů, kdy mi popsal zhruba proces úprav, zejména strojního obrábění. Protože to bylo pro mě dost silný kafe, neboť tyhle věci mě dost bavěj a zajimaj, tak to dopadlo tak, že koncem září jedu da Maďarska a když se poštěstí jak si přeju, tak bude exkurze přímo do fabriky, na což už se nemůžu dočkat.

K tvýmu problému, jejich praxe při stavění motorů, je taková, že se blok přichytí do spec. rámu, hodí do mašiny a celej se proměří na nerovnosti a maximální úvrať pístu. Po naměření se rozdíl mezi vrchní částí pístu a plochou bloku odfrézuje, a plochy se úplně vyrovnají. Ten rozdíl kdy tam vzniknou třeba 2mm bere hodně výkonu, a proto jej ruší.

Byla už tma museli jsem nakládat, tak jsem toho nechali, měl jsem plno dotazů, na který budu znát odpověď až se potkáme v Gyory. Třeba to, že když se takhle zvýší komprese, co na to klika atd.. Oni pochopitelně tohle řešej tak že dělaj celej motor, a dávaj všechno jiný. Ale bylo by zajimavý poslechnout si to.

Když sundáš hlavu, vždycky se nechává sbrousit. Nechávám jí přelíznout na magnetce, Ono je to vždycky co brousit, není to nijak tragický.

Takže myšlenku máš dobrou, blok se snižuje, ale jak se na to reaguje se zbytkem, k tomu už jsme se nedostali.


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - romo11 - 19-08-2013 08:20 PM

niekde som počul že sú aj rôzne hrúbky tesnení pod hlavy...ako je to s nimi a brúsením resp. rovnaním hláv?


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - Wily - 19-08-2013 08:23 PM

(19-08-2013 08:20 PM)romo11 napsal(a):  niekde som počul že sú aj rôzne hrúbky tesnení pod hlavy...ako je to s nimi a brúsením resp. rovnaním hláv?

Ano a je to popsaný v manuálu.


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - romo11 - 19-08-2013 08:40 PM

ja mám manuál písaný po americky tak si pozerám zväčša len obrázky Chehták
Na prípadné otázkyy sa radšej spýtam ľudí ktorý o tom vedia z osobnej praxe a skúseností. Možno raz budem potrebovať aj translator Nevěřícník


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - Wily - 19-08-2013 08:48 PM

(19-08-2013 08:40 PM)romo11 napsal(a):  ja mám manuál písaný po americky tak si pozerám zväčša len obrázky Chehták
Na prípadné otázkyy sa radšej spýtam ľudí ktorý o tom vedia z osobnej praxe a skúseností. Možno raz budem potrebovať aj translator Nevěřícník

To je kvůli tomu, že když se zarovnává hlava, tak aby se dodržela stejný výška. Proto jsou ty těsnění různě tlustný valim_se_smichy

Hej ta 11 za tím "romo" to je věk? valim_se_smichy


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - romo11 - 19-08-2013 08:53 PM

(19-08-2013 08:48 PM)Wily napsal(a):  [To je kvůli tomu, že když se zarovnává hlava, tak aby se dodržela stejný výška. Proto jsou ty těsnění různě tlustný valim_se_smichy

Hej ta 11 za tím "romo" to je věk? valim_se_smichy

ne, 11 a 13 ročné mám deti JazykoPlaz možno by som mohol byť otcom aj tebe.
Si to Wilík zase poňal iným smerom ako som to myslel. Keď sa založilo vlákno o znižovaní hláv treba spomenúť aj otázku tesnení. Ale ako ftípek z tvojej strany to beriem Mrkálek


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - Wily - 19-08-2013 08:55 PM

(19-08-2013 08:53 PM)romo11 napsal(a):  
(19-08-2013 08:48 PM)Wily napsal(a):  [To je kvůli tomu, že když se zarovnává hlava, tak aby se dodržela stejný výška. Proto jsou ty těsnění různě tlustný valim_se_smichy

Hej ta 11 za tím "romo" to je věk? valim_se_smichy

ne, 11 a 13 ročné mám deti JazykoPlaz možno by som mohol byť otcom aj tebe.
Si to Wilík zase poňal iným smerom ako som to myslel. Keď sa založilo vlákno o znižovaní hláv treba spomenúť aj otázku tesnení. Ale ako ftípek z tvojej strany to beriem Mrkálek

valim_se_smichy no jestli mě adoptuješ nebudu proti Chehták Jééé tady maj všicí děti, to abych si nějaký taky pořídil valim_se_smichy


RE: Snížení hlavy na 4.0 I6 - Harley - 19-08-2013 09:03 PM

(19-08-2013 08:48 PM)Wily napsal(a):  
(19-08-2013 08:40 PM)romo11 napsal(a):  ja mám manuál písaný po americky tak si pozerám zväčša len obrázky Chehták
Na prípadné otázkyy sa radšej spýtam ľudí ktorý o tom vedia z osobnej praxe a skúseností. Možno raz budem potrebovať aj translator Nevěřícník

To je kvůli tomu, že když se zarovnává hlava, tak aby se dodržela stejný výška. Proto jsou ty těsnění různě tlustný valim_se_smichy

Hej ta 11 za tím "romo" to je věk? valim_se_smichy

Ne,kvůli tomu to není,. Nejtlusčí bejvá OEM pak už jsou jen tenčí.A je to kvůli tuningu.