JeepForum.cz
Řidičský průkaz B+E - Verze k tisku

+- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz)
+-- Fórum: JeepTech - Obecně (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Fórum: JTO - Ostatní, přesněji nezařazené (/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Téma: Řidičský průkaz B+E (/showthread.php?tid=343)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Řidičský průkaz B+E - white - 02-01-2012 06:45 PM

Nedávno jsem hledal jak je to s ř.p. skupiny B+E na internetu jsem našel 2 názory, bohužel ani na stránkách autoškol na to neměli jednotnej názor, jedni psadli že s touto skupinou ř.p. můžu řídit auto + vlek ale celková hmotnost soupravy nesmí překročit 3500kg a jinde psali že můžu řídít auto o hmotnopsti do 3500kg + vlek. Při hledání pravdy jsem se dostal až na stránkdy http://www.MDCR.cz kde jsem napsal na zelenou linku s žádostí o vysvětlení. Odpověď jsem dostal do dvou dnů PalecNahoru

odpověď:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).


RE: Řidičský průkaz B+E - PETARDAK - 02-01-2012 07:01 PM

dobrý vědětPalecNahoru už sem těch názorů i od fundovaných lidí slyšel moc,to si vytisknu a budu vozit v autěMrkálek


RE: Řidičský průkaz B+E - Bubák - 02-01-2012 07:48 PM

Vysvětlený hezky, ale stejně to je napsaný zbytečně složitě.
ŘP "E" vždycky musel být na vlek nad 750kg, i kdybych ho táhnul za BUSem, na vlek pod 750kg být "E" nemusí.
U osobáku je hmotnost brzděnýho (i nebrzděnýho) vleku vždycky napsaná v TP.
Pokud mám ŘP na auto a E, takže "B+E", můžu řídit plně naložený vozidlo a plně naloženej vlek, u nějž celková hmotnost uvedená v OTP (toho vleku) nesmí překročit tu v OTP (TP) tažnýho vozidla(osobáku).
Hodně lidí si myslí, že můžou táhnout třeba prázdnej plaťák, když váží jen 600kg a oni maj v TP od auta, že brzděnej vlek můžou táhnout třeba 1500kg. Vždycky je rozhodující celková hmotnost toho vozejku, ne pohotovostní.
Ještě k tý celkový hmotnosti soupravy - ještě v roce 2010 musela být dálniční známka pro náklaďáky, pokud celková hmotnost soupravy překročila 3500kg. Od loňska už je to zrušený, známka se kupuje podle tažnýho vozidla - což je celkem logický.


RE: Řidičský průkaz B+E - Pakosta - 02-01-2012 07:52 PM

Nejlepší je mít na druhé straně řp všechny kolonky vyplněné. Pak odpadá luštění takovejch složitejch referátůChehták


RE: Řidičský průkaz B+E - Bubák - 02-01-2012 08:01 PM

(02-01-2012 07:52 PM)Pakosta napsal(a):  Nejlepší je mít na druhé straně řp všechny kolonky vyplněné. Pak odpadá luštění takovejch složitejch referátůChehták

To máš pravdu, ale podívej se na novej řidičák, taky tam nemáš všechno, kdyby vyplnili i podskupiny, je to přehlednější. Musíš zaostřit, jestli máš datum napsaný vedle D1+E nebo D+E Chehták. Dřív podkupiny nebyli a bylo to takový přehlednější...


RE: Řidičský průkaz B+E - Číro - 02-01-2012 08:47 PM

(02-01-2012 07:48 PM)Hubabuba napsal(a):  Vysvětlený hezky, ale stejně to je napsaný zbytečně složitě.
ŘP "E" vždycky musel být na vlek nad 750kg, i kdybych ho táhnul za BUSem, na vlek pod 750kg být "E" nemusí.
U osobáku je hmotnost brzděnýho (i nebrzděnýho) vleku vždycky napsaná v TP.
Pokud mám ŘP na auto a E, takže "B+E", můžu řídit plně naložený vozidlo a plně naloženej vlek, u nějž celková hmotnost uvedená v OTP (toho vleku) nesmí překročit tu v OTP (TP) tažnýho vozidla(osobáku).
Hodně lidí si myslí, že můžou táhnout třeba prázdnej plaťák, když váží jen 600kg a oni maj v TP od auta, že brzděnej vlek můžou táhnout třeba 1500kg. Vždycky je rozhodující celková hmotnost toho vozejku, ne pohotovostní.
Ještě k tý celkový hmotnosti soupravy - ještě v roce 2010 musela být dálniční známka pro náklaďáky, pokud celková hmotnost soupravy překročila 3500kg. Od loňska už je to zrušený, známka se kupuje podle tažnýho vozidla - což je celkem logický.

Ještě pozor na celkovou hmotnost tažnýho vozidla!
Pokud řídíš dodávku o celkové hmot.3.5t a nemáš E,tak nemůžeš táhnout žádnej vlek,ani do 750kg.


RE: Řidičský průkaz B+E - white - 02-01-2012 09:19 PM

Číro tohle je taky jedna z těch věcí co není úplně pravda.
odpověď z MDCR:
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


RE: Řidičský průkaz B+E - Harley - 02-01-2012 09:40 PM

Tak,to Béčko bych prosil ještě jednou a česky(nejlépe pražáckyChehták)
Mám sk."C" co mohu nejvíc táhnout za Jeepem?


RE: Řidičský průkaz B+E - Pakosta - 02-01-2012 09:44 PM

Jesli máš k C ještě E tak to neřeš.


RE: Řidičský průkaz B+E - Bubák - 02-01-2012 09:47 PM

(02-01-2012 09:40 PM)Harley napsal(a):  Tak,to Béčko bych prosil ještě jednou a česky(nejlépe pražáckyChehták)
Mám sk."C" co mohu nejvíc táhnout za Jeepem?

Tome tolik, kolik máš v TP brzděnej vlek, já tam mám třeba 3500kg.