JeepForum.cz
Převod 4.10 pro jeep XJ - Verze k tisku

+- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz)
+-- Fórum: JeepTech - Modely (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Fórum: XJ / MJ - Cherokee / Comanche 1984-2001 (/forumdisplay.php?fid=119)
+---- Fórum: XJ / MJ - Dotazy a ostatní, zatím nezařazené (/forumdisplay.php?fid=127)
+---- Téma: Převod 4.10 pro jeep XJ (/showthread.php?tid=7599)

1 2


Převod 4.10 pro jeep XJ - Master - 07-06-2019 12:03 PM

Narazil jsem včera na zajímavý problém.
Na XJ mám vpředu Dana 30 a vzadu Chrylser 8,25 (z cherokee 2,5i) převod 4.10.
Když jsme otevřeli diferáky, Dana 30 má poměr 10:1 (zuby na hrušce vůči otočení kola) a Chrylser 8,25 má 9:1. Vepředu je tedy na hrušce o 1 zub víc než v zadu.
Z matematického pohledu je to ale špatně, když sepnu 4x4 bude se to prát.

Řeším to z toho důvodu, že už 2x jsem měnil přídavku a zdá se mi, že přední náprava dělá taky bordel.


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - standa.t - 07-06-2019 01:31 PM

tomu nějak nerozumim a talíř má kolik zubů?


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - pipos4x4 - 07-06-2019 02:52 PM

Nejaka blbost ? Pocita se prevod 39 zubu vs pinion 8 zubu a mas pomer. Ty preci nemas 10 zubu na pinionu a 100 na prevodu.....


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - martiniano - 07-06-2019 07:19 PM

(07-06-2019 12:03 PM)Master napsal(a):  Narazil jsem včera na zajímavý problém.
Na XJ mám vpředu Dana 30 a vzadu Chrylser 8,25 (z cherokee 2,5i) převod 4.10.
Když jsme otevřeli diferáky, Dana 30 má poměr 10:1 (zuby na hrušce vůči otočení kola) a Chrylser 8,25 má 9:1. Vepředu je tedy na hrušce o 1 zub víc než v zadu.
Z matematického pohledu je to ale špatně, když sepnu 4x4 bude se to prát.

Řeším to z toho důvodu, že už 2x jsem měnil přídavku a zdá se mi, že přední náprava dělá taky bordel.

Pravdepodobne mas 41:10. Tedy 10 ozubu na hrusce a 41 na taliri. Tak se pomer meri. Vysledek tedy znamena kolikrat se musi hruska otocit behem jedinne otacky kola - talire. Samozrejme pokud nemas prevody synchronni pri stejne velikosti kol vepredu a vzadu tak se to bude prat pri 4x4 a pridavka vezme za svy. Pokud mas 9 zubu na 8.25, mohl bys mit 4.11. To bych ale nerekl ze bude delat velky problem...


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - Master - 10-06-2019 11:05 AM

Aktuální foto, předního a zadního difu s prevodem 410.


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - Master - 10-06-2019 11:07 AM

Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - martiniano - 10-06-2019 11:53 AM

(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - Master - 10-06-2019 08:35 PM

(10-06-2019 11:53 AM)martiniano napsal(a):  
(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.

Jak jsem nakoupil, tak prodávám :) Řešil jsem to s Lubošem, u kterýho jsem auto dělal. Tohle je to, co tvrdí. Já jsem nápravy obě sundal z jednoho auta - 2,5i. Bohužel jsem fyzicky nespočítal zuby, když to bylo venku. Teď abych to znovu rozebíral. Ale je fakt, že rozdíl v otáčce kola byl. Zvedli jsme na kozy a otáčel jsem kolem o 1 otáčku. Nepamatuji si přesně o kolik méně se otočil 1 kardan vůči druhému, ale bylo to dost.


RE: Převod 4.10 pro jeep XJ - martiniano - 11-06-2019 05:02 AM

(10-06-2019 08:35 PM)Master napsal(a):  
(10-06-2019 11:53 AM)martiniano napsal(a):  
(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.

Jak jsem nakoupil, tak prodávám :) Řešil jsem to s Lubošem, u kterýho jsem auto dělal. Tohle je to, co tvrdí. Já jsem nápravy obě sundal z jednoho auta - 2,5i. Bohužel jsem fyzicky nespočítal zuby, když to bylo venku. Teď abych to znovu rozebíral. Ale je fakt, že rozdíl v otáčce kola byl. Zvedli jsme na kozy a otáčel jsem kolem o 1 otáčku. Nepamatuji si přesně o kolik méně se otočil 1 kardan vůči druhému, ale bylo to dost.

jasný, věřím, že jsi viděl rozdíl. Pokud máš víka dole, nejjednodušší a nejlevnější je povolit třmeny obou diferáků a hrušky fyzicky spočítat. To je úkon na 15 minut komplet a budeš mít jistotu. Pokud tam opravdu bude rozdíl, tak tě stejně jedna rozdělání jednoho čeká.


Převod 4.10 pro jeep XJ - whitedevil - 11-06-2019 10:38 AM

Kdyby ses neceho z toho chtel zbavit tak bych mozna mel zajem... - az teda budes vedet jakej to je prevod... Musim upgradovat prevody pro 33" kola


Sent from my Mi A1 using Tapatalk