Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlasů - 1 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor 4.0 záměna, jsou stejné? AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
Autor Zpráva
palo-cherokee Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 887
Připojen(a): 31-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #1
AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
na vedľajšom fóre Zmrzla riešil blbosti v techničáku, tak to dám aj sem, aby bolo jasné čo znamenajú tie písmenká a čísla na bloku 4litra :-)


podľa výrobcu (daimler/chrysler) je pre motor AMC242 4.0 I6 predajný (sales) kód motoru ERH (výnimočne ER0)
typové označenie je AMC 242 číslene sa označuje typ bloku (číslo odliatku).

podľa čísla odliatku na bloku motora vieme zistiť približný rok výroby
1987-90 53005535
1991-95 53008405
1996-98 53020569
1997-?? 53010341
1999-04 53010449
2000+ 53010328 2000+ TJ/XJ)
2000+ 53020569 (2000+ WJ/WG) - iné náliatky na bloku a iné úchyty motora (nedá sa zameniť s XJ, ZJ...)

Na pravej strane na zbrúsenej ploche zhruba pod otvormi pre sviečky je rok výroby a druh paliva. Napríklad 502MX13 znamená

* 5 = Rok (1995)
* 02 = Mesiac (február /únor)
* MX = Typ motora, druh paliva, kompresný pomer(MX je 243 CID, viacbodové vstrekovanie, kompresný pomer 8.8:1 )
* 13 = Deň v mesiaci, kedy bol motor vyrobený


Ďalšie označena znamenajú použitie nad/podrozmerných komponentov pri výrobe. Najčastejšie je to vyrazené na
náliatku medzi držiakom cievky a rozdeľovačom, ale môže to byť aj napísané farbou priamo na bloku.

Podrozmerné
* P = jedno alebo viacero ojničných ložísk
* M = všetky hlavné ložiská kľuky
* PM = všetky hlavné ložiská kľuky a jedno alebo viacero ojničných ložísk

Nadrozmerné
* B = všetky valce
* C = všetky otvory pre ložiská vačky

Ďalej vieme na hlave vpravo v strede nájsť číslo (typ) hlavy
1987-90......2686
1991-95......7120
1996-98......0630
1999-04......0331

http://www.jeepparts.sk http://www.spinsro.sk
19-09-2012 04:32 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
lucius Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 6 602
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 41
Příspěvek: #2
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
to MX maj jako kod motoru i v

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJx...gZiRV0qzQ=

Jeep Grand Cherokee ZJ Base narozen Detroit 25.9.1992;
vin 1J4GZ68S8PC535917
https://www.youtube.com/channel/UCv2h3CF...6FqPnEguyA
19-09-2012 05:18 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #3
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
tak já navážu na toto téma otázkou, která bude leckoho zajímat

Nakolik jsou motory AMC 242 z různých let vzájemně záměnný ?

Mám na mysli holej motor, bez čidel a dalšího příslušenství, třeba rozdíl mezi HO a nonHO je právě v tom příslušenství, ale jestli ty holý motory jdou vzájemně zaměnit?
WJčko například má jinou hlavu, takže nepasujou svody a asi ani manifold

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
19-09-2012 05:33 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #4
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
2000+ 53020569 (2000+ WJ/WG) - iné náliatky na bloku a iné úchyty motora (nedá sa zameniť s XJ, ZJ...)
19-09-2012 05:39 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
palo-cherokee Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 887
Připojen(a): 31-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #5
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
v zásade je zámenné všetko :-) ale niekedy to nie je úplne "bolt on"

to znamená že dokážeš zobrať blok z roku 1991, naložiť naň hlavu z 2002 a dať ho napríklad do WJ. Ale za predpokladu, že si urobíš svoje úchyty
motora a budeš prispôsobovať uchytenie agregátov.

alebo napríklad zoberieš AMC258 (4,2) a naložíš naň hlavu a sanie z AMC242. Musíš síce zaslepiť niektoré vodné kanály, dorobiť pár vecí na motore a zadrátovať to , ale získaž 4,2 so vstrekovaním :-)

Alebo zoberieš blok z 242, kľkuku a ojnice z 258, piesty zo 242.... a zložís stroker :-)

hlava 0331 je naozaj iná. Má iné výfukové a sacie kanály, Sacie sú mierne väčšie kvôli lepšiemu nasávaniu, výfukové sú menšie a inak tvarované kvôli rýchlešiemu prúdeniu plynov. vo výsledku je vraj lepší nástup krúťáku, o pár HP vyšší výkon a vyššia teplota spalín (asi kvôli emisiám) a táto hlava nie je moc populárna lebo je náchylná na praskanie.

non HO hlava 2686 nie je nič moc, blbo obrobené a geometricky divné kanály, rada sa zakarbónuje....

7120 a 0630 sú skoro identické, rozdiel je len v pár prieroch závitov a v tom, že jedna má a druhá by nemala mať otvor pre zadné čidlo teploty. Ale už som videl aj 0630 a dira tam bola. 0630 je vrajnajlepšia hlava pre 4.0

http://www.jeepparts.sk http://www.spinsro.sk
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 20-09-2012 11:42 AM od palo-cherokee.)
20-09-2012 11:41 AM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #6
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
takže teoreticky, když vyndám motor z XJ nonHO, můžu ho dát do XJ HO? Vyměním pár čidel, aby pasovaly na štekry, přehodím manifold, alternátor a mělo by to běžet? Komprese je stejná? Časování rozvodů taky?

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
20-09-2012 12:25 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 26 040
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #7
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
Bloky jsou záměný a kombinace,jak píše Palo. Problém a nebo zásadně složitější je to u bloků 99+ ta záměnost se staršíma.
Blok WJ a snad i ZJ je jinej.Dával jsem do XJ HO spodek motoru s WJ a hlavu s HO XJ. Vomrd nevídanej a už bych to nědělal.Sice jsem jen sekundoval a děla pana Lorence ale i tak nesmyl jak na záměnu tak i na to prokombinování.
Nejlepší co do kvality a pevnosti a přesnosti výroby jsou bloky 96-98 který maj označení NVH a p/n 53020569
Ty 99 už nejsou přímo kompatibilní se staršíma.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
20-09-2012 01:05 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
palo-cherokee Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 887
Připojen(a): 31-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #8
RE: AMC 242 4.0 I6 - proste 4liter :-)
(20-09-2012 12:25 PM)standa.t napsal(a):  takže teoreticky, když vyndám motor z XJ nonHO, můžu ho dát do XJ HO? Vyměním pár čidel, aby pasovaly na štekry, přehodím manifold, alternátor a mělo by to běžet? Komprese je stejná? Časování rozvodů taky?

teoreticky ano
nonHO (a HO do 92) ma rozvod tenkou retazou, ja by som to menil za dvojradovu novsiu. Ak chces prehodit mainfold, tak musis aj hlavu za typ 7120 alebo 0630. Je tam iny flexplate lebo je ine CPS

http://www.jeepparts.sk http://www.spinsro.sk
20-09-2012 03:04 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
janicek.ma Offline
JFcz-NOváček

Příspěvků: 4
Připojen(a): 30-11-2013
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #9
Motor 4.0 záměna, jsou stejné?
Zdravím lidi, mám dotaz, mám grand cherokee wj rok99 4.0, pasují do něj motory 4.0 ze staršího modelu, resp. alespoň blok, nebo tam proběhly nějaké zásadní mechanické změny? Pokud ano, jaké? Díky za info.. Martin
30-11-2013 09:13 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 26 040
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #10
RE: Motor 4.0 záměna, jsou stejné?
Je to jiný. 99+ nemá rozdělovač,jsou jinak rozvody,trošku jinak uložení vačky,ale hlavně jiný upevnění držáků silentbloků motoru.
Pomáhal jsem jednou pasovat blok 99+ do XJ 92 a byl to opruz bastlýrna.Nestojí to za tu práci a pakárnu.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
30-11-2013 12:50 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)