(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): Ahoj, chci podle CZ návodu udělat vše co tam doporučujou, protože není jisté, kdo tam co kdy vyměnil, tak ať mám raději vše. Jedná se o Granda 5,2 rv.97.
1. Motor - olej 4,7L podle servisního manuálu.
http://www.americkeautodily.cz/produkt/m...30-5l/3385
http://www.americkeautodily.cz/produkt/f...jovy-/2357
Ja by som asi použil 10w404.
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): chladící kapalina - stačí normální co se dává běžně do aut s hliníkovou hlavou?
Ty máš hliníkové hlavy ??? Edlebrock č od koho? Lebo séria je oceloliatina
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 5. PCV ventil - na impexe bohužel nemají, k čemu že to vůbec je?
Je to k odvetraniu motora.
A keď to nefunguje tak to nerobí dobrotu. A je to spotrebák. Vymeniť
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 6. řemen - http://www.americkeautodily.cz/produkt/d...-remen/163 jsou k němu potřeba měnit i nějaké kladky?
kladky, napínák..podľa stavu. keď bude dole remeň tak skontroluj
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 7. rozvody - je potřeba s nima něco dělat?
Na toto sa nedá odpovedať len tak. Ak máš pocit že ich je počuť, tak vymeniť. Takisto tyčky. Ale to už môžeš rovno spraviť manifold a tesnenia pod ním a tiež vodnú pumpu :-)
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 9. víčko rozdělovače nemaj. v návodu se píše něco o ramínku. Tím je myšlen palec?
To že to nemá impexta neznamená že to neexistuje
palec a viečko sa menia naraz a je dobré po tých rokoch dať aj nové káble
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 11. olej do automatu - cca 12litrů
http://www.americkeautodily.cz/produkt/m...f4-5l/4886
12 litrov tam nevleze. to by si musel mať prevodovku rozobraú a prázdny menič. Na servisnú výmenu počítaj cca 6 litrov
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 13. něco se v návodu píše o promazávání kloubů a nábojů kol. Stačí obyč vazelína, nebo musí bejt nějaká spešl?
čapy majú maznice (alebo aj nie) Ale chcem vidieť ako premazávaš tie náboje kolies
![Chehták Chehták](images/smilies/biggrin.gif)
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 14. kapalina do serva a brz - stačí normální co se běžně dává?
stačí taká ako predpisuje výrobca
do serva výhradne PSF, do bŕzd DOT3 alebo DOT4
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 16. kontrola a doštelování předstihu - zle v domácích podmínkách?
No neviem si predstaviť čo a ako tam chceš kontrolovať a hlavne štelovať
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 17. diferenciál přední - cca 1.2l - http://www.americkeautodily.cz/produkt/m...---1l/3574
18. dif zadní cca 1.3l + aditivum - http://www.americkeautodily.cz/produkt/m...---1l/3574 + http://www.americkeautodily.cz/produkt/mopar-olej/5005
- imho k této věci. Není lepší rovnou výměna za otevřený bez lamel nebo za nějakou uzávěrku třeba man. OFFROTEC LOCKER nebo aut. Detroit Truetrac?
-lze diferáky něčím vypláchnout od bordelu? třeba benzínem, nebo naftou?
na naše účely radšej používam 85W140. Uzávierka je skvelá vec, ale predpokladám že 97 bude mať vzadu hliníkovú D44A a tam by som nad tým silno porozmýšlal že či vôbec. Vypláchni to čím cheš, pokiaľ to vieš potom odtiaľ dostať.
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 19. měnil někdo lambda sondy? většinou mají životnost pouze 120 tis km, pak už ukazjou blbě.
to sa dá predsa zmerať....
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): 20. čistil někdo snímač polohy škrtící klapy a váhu vzduchu? Co mám zkušenost, tak se to časem taky zanáší a pak měří blbosti.
sorry ale asi si tento motor nikdy nevidel
![Zákeřníček Zákeřníček](images/smilies/dodgy.gif)
TPS (snímač klapky) je zaliata kocka plastu. Tam nemáš čo čistiť
A váhu vzduchu to nemá. Je tam akurát tak MAP (snímač podtlaku v saní)
a ten logicky sa nemá ako zaniesť keďže je podtlakový .
Ak už chceš niečo čistiť, tak samotné teleso klapky a voľnobežné kanály
(15-05-2015 11:35 AM)dracekvo napsal(a): Máčí mi víka diferáků, je lepší tmel, nebo koupit těsnění?
tmel je tam z výroby.