Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
545RFE oddělení 4. a 5. rychlosti
Autor Zpráva
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 670
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 13
Příspěvek: #56
RE: 545RFE oddělení 4. a 5. rychlosti
(24-09-2012 11:06 PM)crusader napsal(a):  Tam se nepíše o brždění motorem! Tam je jen vysvětlena detaině funkce měniče, včetně volnoběžky a spojky (lock-upu).

Opět zopakuji - jak jinak chceš brzdit motorem, kdy otáčky hřídele převodovky jsou vyšší jak otáčky hřídele motoru a je tedy nutné aby převodovka roztáčela motor a ten ji brzdil, než spojením obou hřídelí. Vzhledem k tomu, že AW4 má v měniči pouze jeden jediný aktivní prvek - a tím je spojka lockupu měniče, není jiná možnost jak by mohla převodovka roztáčet motor než přes zamknutý měnič. Protože pokud je lock up měniče odemknutý a hřídel převodovky se otáčí rychleji jak hřídel motoru, tak roztáčení motoru brání právě volnoběžka co je na str 225, Fig 8.

k brzdeni motorem neni treba lockup. mimochodem, lockup se pouziva nekdy od 80. let, drivejsi samocine prevodovky lockup nemely (a pochopitelne brzdily motorem). stator roztaceni motoru nebrani, naopak pres stator se to deje.

problem je, ze ucinost je tak mala, ze to nemusi stacit k vypnuti vstrikovani. a to je hlavni duvod, proc se obvykle vypina vstrikovani se zamknutym menicem. pisi obvykle, nebot zavisi na typu prevodovky a managementu motoru/prevodovky.

na priklad u AR4, kdyz jedu rychle (na 4) a dam nohu z plynu, zustane blokovana, displej ukaze behem sekundy 0, auto zacne zpomalovat, da 3, dal zpomaluje (trojka je tez blokovana), displej porad 0, az kdyz klesne rychlost na ~25mph (~1200rpm), zacne vstrikovat protoze v 1200 to vyhodnoti ze uz se blizi vypnuti motoru a je treba sypat. kratce na to da 2 a dal to zpomaluje (dvojka uz neni blokovana, jde to jen hydro) pak 1 az to jede krokem.

oproti tomu audi A8 mi neukaze 0, dokud nejedu alespon 100kmh -- jiny motor, prevodovka, management. takze treba k barandovu sjedu s AR4 gratis, s A8 to nejde (leda bych jel 100+)

tedy, brzdeni se zamknutym/blokovanym menicem je nejefektivnejsi (a vypina se pri tom vstrikovani) ale brzdi to i otevrene.

mimochodem zadny menic nema uvnitr spojku lockupu, to je vzdy vne menice pres hridele.

neco k tematu pro zvidave:

http://auto.howstuffworks.com/torque-CONVERTER.htm
http://videos.howstuffworks.com/howstuff...-video.htm

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
25-09-2012 01:24 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 


Příspěvky k tématu
RE: 545RFE oddělení 4. a 5. rychlosti - ninetyone - 25-09-2012 01:24 AM



Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 3 Host(é)