Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
Autor Zpráva
JaneK Pryč
Záběhlický Seagal

Příspěvků: 21 828
Připojen(a): 24-11-2012
Přidat uživateli hodnocení 238
Příspěvek: #91
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
To beru jako max, co z tebe jako cloveka co skoro nic neprekvapi dostanu. Dekuji Snílek

Just Enjoy Every Possibility!
JKR,AT, RT2LOW, 4,88 , 35, RCV, ZZ,FF, jako kava ...... JazykoPlaz
(Cerne, silne, vonave a chytne za srdce)
24-09-2014 01:30 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
janho Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 2 728
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 5
Příspěvek: #92
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
valim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichyvalim_se_smichy

jeep xj 2.1 TD
24-09-2014 01:33 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pakosta Pryč
Čechy Čechům

Příspěvků: 13 923
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 199
Příspěvek: #93
Re: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
Tak zase plichta ?

WJ 01 Limited 4,7 - K&N sání, BBK 70 klapka, Magnaflow,FM, 3" roura, Addco stabíky, BDS 2" pružiny, tlumiče Rancho 9000xl, silentbloky v ramenou Silentbloky.cz, led rampa by Zila.
MJ 87 2,5i manual a tak to zůstane. Zatím ve stádiu repase
XJ 93 4.0 HO před stavbou
KJ 02 3.7 V6 civil.
24-09-2014 01:34 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #94
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
(24-09-2014 10:16 AM)JaneK napsal(a):  O ekonomice provozu se nebavime. Nekdo by si do auta plyn nedal bo neprekousne auto s Gagarinem a nekdo koupi naftu protoze na nej zbyla. Pred koupi jsem velmi, VELMI zvazoval a studoval nez jsem koupil. A nazor kapacity Harleye kdyz kupoval sve auto cit.: kdyby v tom samem aute bylo CRD, tak by mi to nevadilo konec cit. Mne utvrdil ze uvazuji spravne. Auto mam na jezdeni, ne na setreni. Pokud byva priorita pri nakupu Jeepa usporny provoz a z toho duvodu voli naftu, je to bezesporu spatne. Z osobni zkusenosti jezdim km draz nez benzin. Ale jezdim, po vsech strankach mi to vyhovuje, jsem spokojeny a o to jde Chehták

Bylo by mi to tenkrát skoro jedno ale stejně by to bylo se strachem. Ale je to tím,že moc volby v případě JK nemáš. Bejt tam ještě možnost V8 ,tak bych o CRD neuvažoval.Vzhledm k mýmu stylu používání,každodení jízdy po Praze,jsem rád,že byl jen benzín.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
24-09-2014 06:12 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #95
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
A jakej má teda výkon Jankovo JK ?

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
24-09-2014 06:13 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
JaneK Pryč
Záběhlický Seagal

Příspěvků: 21 828
Připojen(a): 24-11-2012
Přidat uživateli hodnocení 238
Příspěvek: #96
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
Jako u RR. Dostatecny.Chehták

Just Enjoy Every Possibility!
JKR,AT, RT2LOW, 4,88 , 35, RCV, ZZ,FF, jako kava ...... JazykoPlaz
(Cerne, silne, vonave a chytne za srdce)
24-09-2014 06:27 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
fz1hans Offline
JFcz-O'mladina

Příspěvků: 46
Připojen(a): 03-04-2014
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #97
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
.....jsem asi blbej ale cist umim, ta debata je o tom jaky je rozdil mezi
.....2,7 CRD
.....4,7 K&N filtr, mozna i sani, klapka 70, a Magnaflow
.....tak ti nevim SmíšekRozčarovánekRozčarovánek

WJKdesign,..2,8CRD, podlozky, DVD, carbon, mlhovky s dennim svicenim...

http://www.remcogroup.cz
24-09-2014 07:25 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 518
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 30
Příspěvek: #98
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
Přispěju k tématu skromným dílem,budu-li někoho nudit,pak se omlouvám...
1. Proč je nafta úspornější? Odpověď souvisí především s rozdílnou účinnosti obou typů motorů .Za prvé pro efektivitu je podstatný kompresní poměr,který je u benzinu mezi 8 až 11,5 : 1, dieselové motory potřebují vyvinout daleko vyšší teplotu, aby došlo ke vznícení směsi, takže jejich kompresní poměr se pohybuje od 15 do 21 :1 a jak známo efektivita pístového spalovacího motoru roste s jeho kompresním poměrem. Za druhé při částečném zatížení u benzínu je sání vzduchu zúženo škrtící klapkou a tudíž se zvyšují jeho ztráty,kdežto diesel saje neškrceným sáním stále stejné množství vzduchu - jeho výkon se řídí množství vstříknuté nafty a nejlepších výsledků dosáhne /na rozdíl od benzínu/v situacích, kdy může často běžet na částečné zatížení. A třetím důvodem je nafta samotná. V jednom litru nafty je totiž uloženo daleko víc energie, než v jednom litru benzínu. U paliva nás zajímá výhřevnost, která je dána hlavně obsahem uhlíku a vodíku obsažené v palivu a větší výhřevnost má nafta, proto je lepší
2.Jak probíhá spalovaní u benzinu a dieselu?
-Benzínové motory nasají vzduch a k němu přidají tolik paliva, aby se všechno spálilo a vyčerpalo kyslík ve vzduchu, to vše je řízené elektronikou a měří se to přes \"váhu vzduchu\" a lambda sondu na výfuku. Když potřebujete jet na částečný výkon, jde do válce méně paliva, ale (na rozdíl od dieslova motoru) také méně vzduchu. V sání je klapka, která brání vzduchu proudit do válce ve fázi sání. Tj. píst klade větší odpor, protože vytváří velký podtlak.
- Naproti tomu dieselův motor nasaje vždy plný válec vzduchu a podle zatížení do něj v příhodný okamžik vstříkne potřebné množství paliva. U diesela je totiž teplota vzduchu ve válci taková, že se palivo bez problémů vznítí (nepočítáme-li tuhé mrazy). Naproti tomu u benzínového motoru je takové (samo)vznícení nežádoucí (oktanové číslo u benzínu udává odolnost proti samovznícení) a zapálení obstarává elektrická jiskra. A směs benzínu se vzduchem se zažehne jen při určitém poměru (blízkém stechiometrickém). Nelze tedy plnit válec naplno vzduchem a stříknout kapku paliva - jiskra by to nezapálila
3.Lze účinnost dieselů vylepšit?
Duální palivo diesel-LPG pro dieselový motor umožňuje pracovat se značnou úsporou nákladů a snížení emisí uhlíku.
Většina dieselových motorů má účinnost spalování 75-85% a zbytek nafty je spálen ve výfukovém systému. V případě instalace vstřikování LPG, se dosahuje účinnost spalování 95-98%. Toto zvýšení účinnosti vede k nižší spotřebě motorové nafty potřebné k dosažení stejného výkonu jako v případě bez LPG. Malé množství LPG je dávkováno do motoru prostřednictvím LPG vstřikovačů, do sání a LPG funguje jako katalyzátor pro zlepšení spalovacího procesu a zajišťuje spalování téměř celého množství vstřikované motorové nafty.
Hlavním důvodem montáže je úspora nákladů až 35% u osobních vozů,zvýšení točivého momentu až o 30% a prodloužení životnosti filtru pevných částic až o 50%.
4.Nebudu zde rozebírat ekonomiku provozu nafta vs benzin ani subj antipatie k "ropákům" ani subj dojmy a zkušenosti s řízením svých aut, potažmo Jeepů / jeden byl dokonce v benzinu ! /,ani rozdílný styl jízdy či zacházení s motory a jejich spolehlivost. Jeden fakt však platí: diesel není vhodnou motorizací pro městký provoz, za tím si stojím,zbytek je otázkou subjektivních pocitů ,priorit, objektivních potřeb a není zde dle mého jednoznačného vítěze.

Patriot, WK II,Renegade a Wranglery TJ+JK+JKU.
Tlustá čára --------------------------------------------
MB GLC
24-09-2014 08:01 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
JaneK Pryč
Záběhlický Seagal

Příspěvků: 21 828
Připojen(a): 24-11-2012
Přidat uživateli hodnocení 238
Příspěvek: #99
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
Jen vecna. Vsechni maji naftove motory v Jeepech s preplnovanim turbodmychadlem v tve zprave neni ani zminka a diesel s LPG nema nikdo. Mrkálek

Just Enjoy Every Possibility!
JKR,AT, RT2LOW, 4,88 , 35, RCV, ZZ,FF, jako kava ...... JazykoPlaz
(Cerne, silne, vonave a chytne za srdce)
24-09-2014 08:14 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 518
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 30
Příspěvek: #100
RE: Odpověď na věčnou otázku - nafta nebo benzín?
(24-09-2014 08:14 PM)JaneK napsal(a):  Jen vecna. Vsechni maji naftove motory v Jeepech s preplnovanim turbodmychadlem v tve zprave neni ani zminka a diesel s LPG nema nikdo. Mrkálek

Samozřejmě,moderní diesel bez přeplňování snad už není možnýChehták, bod s LPG v dieselech je námět ke zlepšení výkonu, snížení spotřeby a emisí ,který mě přijde zajímavý. Nikdo jej zde nemá, to je pravda,ale co není, může jednou být. Mě příspěvky o subjektivních pocitech moc nezajímají,přínosem jsou objektivní fakta,ověřené zkušenosti,zajímavě podaná teorie nebo náměty ke zlepšení. Řeči jako "nafta do kamen" a " k Jeepu patří jenom benzin" jsou mimo mísu. Podstatný je racionální výběr motorizace dle podmínek používání auta a dle mých zkušeností jediným omezením pro diesel vidím jednostranné používání v městském provozu na krátké trasy,všude jinde nevidím zásadní důvod pro vyloučení dieselu jako jednoznačně nevýhodného řešení,mnohdy spíše naopak. Tím samozřejmě neodsuzuji milovníky akustického zážitku benzinu v chodu,řeč je ovšem spíše o spotřebě a točivém momentu v nízkém zatížení,což jsou zcela racionální komodity dieselového motoru.

Patriot, WK II,Renegade a Wranglery TJ+JK+JKU.
Tlustá čára --------------------------------------------
MB GLC
24-09-2014 08:30 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Dr.Ti. za tento příspěvek:
Jarda K
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: