Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MC's 4.5"
Autor Zpráva
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 401
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #1
MC's 4.5"
puvodne jsem chtel udelat na tovarnich ramenech 3.5" ale ukazuje se, ze 4" to snese. predek urcite, vzadu uz to bude dost posunuty vpred.

zaklon (caster) ma byt 7° mne teda pripada ze mam zaklon mensi protoze excentricka matice dava spodek napravy blizko nejzadnejsi polohy. ale v rozsahu 0÷2" to dorovnavalo spravne takze to asi bylo spravne.

ramena jsou skoro stejne dlouhy takze dropnutim na 4" zustane zaklon tak nejak stejne. myslim.

ja jsem puvodne chtel na 4" zaklon zvetsit kvuli stabilite, jenze pouhym liftem se zvetsil uhel kardanu, a zvetseni zaklonu by ho jeste zvetsilo.

pro rychlost 100kmh kterou obvykle nejvic jezdim, jsem urcil otacky kardanu do 2500 cemuz odpovida maximalni provozni uhel 7° (pro 2000 otacek je to 8° coz je maly rozdil a jistejsi je uvazovat teda 7°).

uhel vystupu diferaku k uhlu zaklonu jsem nenasel, coz vnasi do vypoctu nejakou nepresnost. kdyz teda ale muzu mit na kardanu 7° max, naprava klesla o 4" tak jsem dost mozna prekrocil tech 7° a abych ten uhel zmensil potrebuju zmensit zaklon coz snizi stabilitu.

nejake nazory, zkusenosti s timto?

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 03-01-2014 01:48 AM od ninetyone.)
13-11-2012 02:09 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
KaCzaba Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 7 904
Připojen(a): 13-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 45
Příspěvek: #2
Re: ZJ Caster @ 4"
Zaklon musis dodrzet. Nebo dopadnes jako ja. To auto je nachylny na DW jako prase.

Musel jsem to eliminovat velkou rozbihavosti. Po zmene zaklonu sem citil zmenu. A to mam porad malo. Mam mit v rozmezi 6-7.5 jedno kolo mam 6 a druhy 5. Jeste to doladim. Ale i tak je to rozdil. Dalsi nutna vec je pitman a relolace panhardu. Jinak porad kostitras. Takova je ma kusenost. Predni karda. Je dost zalomeny. Da se to resit kardanem s krizema. Ja mam na WJ dva kynetaky. Nevim,jak to m ZJ.

KJ 3.7 ST silver, 2" lift, Magnaflow, AT3
KJ 3.7 ST black, stock
XK HEMI 2006, 2"lift,Dynomax, MyGig+locpick, AEV Pintler, Superchips, AT3
13-11-2012 06:41 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
PETARDAK Offline
JEEPař z Valach :-)

Příspěvků: 2 506
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 30
Příspěvek: #3
RE: ZJ Caster @ 4"
Původně mladýho 5.9 jezdila v sestavě:
-p+z podložky 3" na "neunavených"origo pružinách
-delší tlumiče
-origo ramena s ekcentry na př.nápravě na max.
-zadní stabík vyhozen, na př.s. prodloužené origo kosti
-kola MT 245/75 R16 = cca 31"
-z.panhardka prodloužená o cca 15mm
-p.panh. origo
-vše kolem řízení origo
-MUSEL!!! se vyměnit unašeč na př.nápravě a použít teleskopický př.kardan z XJ (nahoře dvoj-kříž/dole kříž) při prvním vykřížení se origo kardan rozletěl v homo-kloubech Nasránek

Mometální sestava(co si viděl na foto):
-pružiny p.+z. cca +4"
-delší tlumiče
-př.sp.ramena delší o cca15mm + ekcentry na max
-př.h.ramena origo
-z.sp.ramena +15mm
-z.horní ramena +15mm
-kola MT TOYO 255/85 R16 = cca 33,75"
-z.panh. prodloužena cca 20mm
-p.panh. prodloužena cca 15mm
-vše kolem řízení zůstává origo
-př.kardan vyroben delší, teleskopický(nahoře dvoj-kříž/dole kříž)
-z.kardan vyroben delší, ale origo systém (kříž/kříž) s posuvem v přídavce

V obou verzích se auto (po pečlivém vyvážení kol a seřízení geometrie) chovalo velmi kultivovaně na silnici bez vibrací, náznaku DW a jiných kratochvílí ble_ju a velmi obstojně funguje i v terénu JazykoPlaz

"takovej benzínovej machr, co vidí kousek polní cesty s blátem a nejede......" Z_trnda_fiba
http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=1207
http://www.offroadales.cz/
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-11-2012 10:08 AM od PETARDAK.)
13-11-2012 09:03 AM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 401
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #4
RE: ZJ Caster @ 4"
(13-11-2012 06:41 AM)KaCzaba napsal(a):  Zaklon musis dodrzet. Nebo dopadnes jako ja. To auto je nachylny na DW jako prase.

Musel jsem to eliminovat velkou rozbihavosti. Po zmene zaklonu sem citil zmenu. A to mam porad malo. Mam mit v rozmezi 6-7.5 jedno kolo mam 6 a druhy 5. Jeste to doladim. Ale i tak je to rozdil. Dalsi nutna vec je pitman a relolace panhardu. Jinak porad kostitras. Takova je ma kusenost. Predni karda. Je dost zalomeny. Da se to resit kardanem s krizema. Ja mam na WJ dva kynetaky. Nevim,jak to m ZJ.
nojo, jenze manual hovori ze kardan ma prioritu pred zaklonem Zklamánek jestli mi to nebude fungovat tak se bude muset zvetsit zaklon a ocekavam ze se rychle dojebe, takze se bude muset castejc/pravidelne menit.

panhard je samozrejmost, drop pitmanu je dobrej ale to by melo fungovat i s puvodnim, akorad se tam budou vnaset trochu vic sily ja vim.

s kardanem, me by se taky libily dva krize ale homo pobere vetsi uhly takze snad proto ho dali dopredu? praxe ukaze. diky za info PalecNahoru

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
13-11-2012 02:39 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 11 695
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #5
RE: ZJ Caster @ 4"
Ten homokloub je tam kvůli tomu, že je pořád 4x4 i na silnici. Jinak by tam mohli být kříže.
A homo nepobere větší úhel, ono ho to pobere tak, že vytvoří v jakýmkoli ohybu kružnici ale kříž elipsu, která se mění tím úhlem.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-11-2012 02:48 PM od Wily.)
13-11-2012 02:44 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 401
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #6
RE: ZJ Caster @ 4"
Petardaku dik za detailni info PalecNahoru

nejdriv k 3"

vpredu jsi panhard neprodluzoval? mne to vychazi vyboceni vpredu stejny jako vzadu takze na prodlouzeni obou?
ten predni homo to je divne, jak by se mohl pri vykrizeni hned znicit? ja mam info ze vydrzi i 4" tohle je zajimave, trochu znepokojive Depresníček

4"

to prodlouzeni ramen jsi shledal nutnym nebo jen jako nice-to-have? ja mam zase info ze do 4" se da udelat na tovarnich ramenech (i kdyz vzadu to vypada divne) ale da se?

diky PalecNahoru

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
13-11-2012 02:49 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 401
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #7
RE: ZJ Caster @ 4"
(13-11-2012 02:44 PM)Wily napsal(a):  Ten homokloub je tam kvůli tomu, že je pořád 4x4 i na silnici. Jinak by tam mohli být kříže.
A homo nepobere větší úhel, ono ho to pobere tak, že vytvoří v jakýmkoli ohybu kružnici ale kříž elipsu, která se mění tím úhlem.
to je pravda, ale prave v dusledku toho to je schopny prenyst vetsi uhly v plnym zatizeni, proto se to pouziva v prednich kolech treba.

u kardanu je sice uhel malej vetsinou do 10º ale zase je to tam porad. mne se teda taky vic zamlouva kriz na kardanu ..

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
13-11-2012 02:53 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 11 695
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #8
RE: ZJ Caster @ 4"
v předních kolech se to hlavně používá kvůli své pevnosti a kvůli tomu, že kříž na to kolo působí jako rázovej utahovák v rejdu, homokloub to přenese rovnoměrně. (kružnice) kříž s tím "cuká" (elipsa)
13-11-2012 03:00 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
KaCzaba Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 7 904
Připojen(a): 13-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 45
Příspěvek: #9
Re: ZJ Caster @ 4"
Ty ramena nejsou delsi jen aby bylo kolo uprostred diry v blatniku. Delsima prave nazenes ten zaklon

KJ 3.7 ST silver, 2" lift, Magnaflow, AT3
KJ 3.7 ST black, stock
XK HEMI 2006, 2"lift,Dynomax, MyGig+locpick, AEV Pintler, Superchips, AT3
13-11-2012 03:01 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
ninetyone Offline
www.ivcrn.cz

Příspěvků: 5 401
Připojen(a): 16-09-2012
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #10
RE: ZJ Caster @ 4"
jojo, ale predni ramena prave vychazi ze i 4" to nejak znatelne neposunou dozadu (na rozdil od zadnich co to dost posunou dopredu) takze dle me to jde, a naopak prodlouzenim se zvetsi uhel na kardanu, tak me zajima jaky ma kdo zkusenosti

88 Lincoln Town Car • 91 Mercury Grand Marquis • 90 Lincoln Town Car • Big V8 Luxury • RIP

02 Audi A8 • 07 Subaru B9 • 97 Jeep ZJ • 00 Renault Clio • Compact Daily

***Mr. Nobody***
13-11-2012 03:06 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)