Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quadra Drive - jak má fungovat?
Autor Zpráva
Becetka Offline
Jeepácký jelimánek

Příspěvků: 187
Připojen(a): 06-11-2020
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #131
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
(16-01-2021 09:59 PM)Wily napsal(a):  
(16-01-2021 09:36 PM)Becetka napsal(a):  Hodne jsem si uz precetl o vsech moznejch pohonech 4x4 ruznejch znacek a jejich vyvojich, ale nedovedu si uplne v teorii predstavit spojeni quadra drive a pridavkou select trac. Mate to nekdo vyzkouseny? Jak se to chova napr. ted, kdy mame kluzke silnice?

Pokud 1 kolo ztrati adhezi, jde smerem k jeho naprave otevrenym mezinapr. difem vic momentu. Na druhou stranu se ale zavre varilokovej dif v teto naprave, chytne se druhy kolo a tudiz z napravy s malou adhezi (resp. 1 kolem) se stane naprava s dobrou adhezi a distribuce momentu z pridavky by mela dal pokracovat na standartnich 52:48 na jednotlive napravy. Funguje to tak ve skutecnosti?

moc nechápu co řešiš. Variloky v nápravě fungují dynamicky, to znamená, že se to zavírá a otevírá dost rychle. Tu situaci co jsi popsal těžko zažiješ, aby sis toho všimnul. Jinak já to tak mám a jezdí to skvěle.... na zasněžené silnici si jedeš jak pán a můžeš to auto jednoduše číst, protože víš na co jedeš. Co je možná blbý, že když tomu přidáš na kluzku, tak je to auto přetáčivý, ale pak stačí sundat nohu z plynu a hned se chytne a jede kam potřebuješ.

Resim teorii. Co nastane, jaka distribuce momentu nastane, kdyz se ti jedno kolo dostane na led. Popsal jsem to predtim spravne?

WJ 2001, 3.1 TD sériový
16-01-2021 10:09 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 12 324
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 28
Příspěvek: #132
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
(16-01-2021 10:09 PM)Becetka napsal(a):  
(16-01-2021 09:59 PM)Wily napsal(a):  
(16-01-2021 09:36 PM)Becetka napsal(a):  Hodne jsem si uz precetl o vsech moznejch pohonech 4x4 ruznejch znacek a jejich vyvojich, ale nedovedu si uplne v teorii predstavit spojeni quadra drive a pridavkou select trac. Mate to nekdo vyzkouseny? Jak se to chova napr. ted, kdy mame kluzke silnice?

Pokud 1 kolo ztrati adhezi, jde smerem k jeho naprave otevrenym mezinapr. difem vic momentu. Na druhou stranu se ale zavre varilokovej dif v teto naprave, chytne se druhy kolo a tudiz z napravy s malou adhezi (resp. 1 kolem) se stane naprava s dobrou adhezi a distribuce momentu z pridavky by mela dal pokracovat na standartnich 52:48 na jednotlive napravy. Funguje to tak ve skutecnosti?

moc nechápu co řešiš. Variloky v nápravě fungují dynamicky, to znamená, že se to zavírá a otevírá dost rychle. Tu situaci co jsi popsal těžko zažiješ, aby sis toho všimnul. Jinak já to tak mám a jezdí to skvěle.... na zasněžené silnici si jedeš jak pán a můžeš to auto jednoduše číst, protože víš na co jedeš. Co je možná blbý, že když tomu přidáš na kluzku, tak je to auto přetáčivý, ale pak stačí sundat nohu z plynu a hned se chytne a jede kam potřebuješ.

Resim teorii. Co nastane, jaka distribuce momentu nastane, kdyz se ti jedno kolo dostane na led. Popsal jsem to predtim spravne?

no tak pokud pojedeš, tak to normálně projedeš a ani si toho nevšimneš, pokud se tam zasekneš, tak máš dost velkou šanci, že to pojede i tak a když ne, tak tam máš uzávěrku na páce.... 4 part time se to jmenuje.
16-01-2021 10:11 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Becetka Offline
Jeepácký jelimánek

Příspěvků: 187
Připojen(a): 06-11-2020
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #133
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
Jasne, praxi uz jsi zodpovedel PalecNahoru ale ja chci znat, jak veci funguji, tak me zajimalo, jak se teoreticky tahle 4wd sestava chova. Jestli jsem jeji chovani popsal spravne, chapes.

WJ 2001, 3.1 TD sériový
16-01-2021 10:15 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 12 324
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 28
Příspěvek: #134
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
(16-01-2021 10:15 PM)Becetka napsal(a):  Jasne, praxi uz jsi zodpovedel PalecNahoru ale ja chci znat, jak veci funguji, tak me zajimalo, jak se teoreticky tahle 4wd sestava chova. Jestli jsem jeji chovani popsal spravne, chapes.

no je to dost složitý, protože do toho mluví i rozložení hmotnosti toho auta, zadní náprava je většinou míň zatížená, jak ta přední, proto bude upředňostňovaná tím diferenciálem.
16-01-2021 10:22 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek:
Harley
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 12 324
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 28
Příspěvek: #135
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
A ještě jedna taková zajímavost, třeba v písku se na 4 full time jet nedá, pořád se to zahrabává na 4 part time jedeš v pohodě na jiných površích jsem s tím nikdy problém neměl...
Tady je to na part time...

(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 16-01-2021 10:48 PM od Wily.)
16-01-2021 10:41 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek:
Becetka
Becetka Offline
Jeepácký jelimánek

Příspěvků: 187
Připojen(a): 06-11-2020
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #136
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
Kdybys mel auto na zdvizi a drzel 3 kola, tak na ST full time by se melo naplno tocit to 1 volny kolo. Kdyby za stejny situace byly v napravach variloky (nebo jiny uzaviratelny), tak to jedno volny kolo se tocit nebude, protoze dif posle moment hned na protejsi drzeny kolo a tim padem by nemelo nastavat, ze mezinapravovej otevrenej diferencial bude posilat na NEadhezni napravu. Protoze vzdy budou napravy aspon na 1 kolo adhezni. Ale v realu toto nikdy nenastane, protoze se neustale menej podminky: rychlost, zataceni, povrch vozovky a to vse ovlivnuje adhezi. Takze QD s full timem by melo na vseobecne zasvihanej silnici vzdy nejak necim tahnout - samozrejme pri rozumnej jizde. Takze me to i podle tvyho popisu utbrzuje casem zkusit tu ST pridavku namontovat.

WJ 2001, 3.1 TD sériový
17-01-2021 07:45 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 12 324
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 28
Příspěvek: #137
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
(17-01-2021 07:45 AM)Becetka napsal(a):  Kdybys mel auto na zdvizi a drzel 3 kola, tak na ST full time by se melo naplno tocit to 1 volny kolo. Kdyby za stejny situace byly v napravach variloky (nebo jiny uzaviratelny), tak to jedno volny kolo se tocit nebude, protoze dif posle moment hned na protejsi drzeny kolo a tim padem by nemelo nastavat, ze mezinapravovej otevrenej diferencial bude posilat na NEadhezni napravu. Protoze vzdy budou napravy aspon na 1 kolo adhezni. Ale v realu toto nikdy nenastane, protoze se neustale menej podminky: rychlost, zataceni, povrch vozovky a to vse ovlivnuje adhezi. Takze QD s full timem by melo na vseobecne zasvihanej silnici vzdy nejak necim tahnout - samozrejme pri rozumnej jizde. Takze me to i podle tvyho popisu utbrzuje casem zkusit tu ST pridavku namontovat.

Selec Trac je jedna z těch úprav co jsem udělal co dávají i po 8 letech smysl Chehták i do JK doporučuju, je z toho jiný auto hlavně v zimě.
17-01-2021 11:19 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek:
Harley, Becetka
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 24 499
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 61
Příspěvek: #138
RE: Quadra Drive - jak má fungovat?
Jj,implantoval jsem ST do ZJ a i do JK. PalecNahoru

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
17-01-2021 12:23 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Harley za tento příspěvek:
Becetka
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)