Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Převod 4.10 pro jeep XJ
Autor Zpráva
Master Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 603
Připojen(a): 03-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #1
Převod 4.10 pro jeep XJ
Narazil jsem včera na zajímavý problém.
Na XJ mám vpředu Dana 30 a vzadu Chrylser 8,25 (z cherokee 2,5i) převod 4.10.
Když jsme otevřeli diferáky, Dana 30 má poměr 10:1 (zuby na hrušce vůči otočení kola) a Chrylser 8,25 má 9:1. Vepředu je tedy na hrušce o 1 zub víc než v zadu.
Z matematického pohledu je to ale špatně, když sepnu 4x4 bude se to prát.

Řeším to z toho důvodu, že už 2x jsem měnil přídavku a zdá se mi, že přední náprava dělá taky bordel.
07-06-2019 12:03 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 17 337
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 85
Příspěvek: #2
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
tomu nějak nerozumim a talíř má kolik zubů?

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
07-06-2019 01:31 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
pipos4x4 Offline
Jeep x Jeeb

Příspěvků: 3 285
Připojen(a): 22-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 23
Příspěvek: #3
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
Nejaka blbost ? Pocita se prevod 39 zubu vs pinion 8 zubu a mas pomer. Ty preci nemas 10 zubu na pinionu a 100 na prevodu.....

Jeeb G Ch 4,7 V8-LA +6,5'',NV 241, diff 4.625+AVM, 2x TJM Lock, 37'' KM2, 36" Simex T3, 200Cell+Flowmaster70 3'', Talon 9.5-BOW II..
https://www.youtube.com/watch?v=fZqO_O_X0UQ
https://www.youtube.com/watch?v=x--C4KzScOE
http://pipos4x4.rajce.idnes.cz/
07-06-2019 02:52 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
martiniano Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 69
Připojen(a): 29-06-2017
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #4
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
(07-06-2019 12:03 PM)Master napsal(a):  Narazil jsem včera na zajímavý problém.
Na XJ mám vpředu Dana 30 a vzadu Chrylser 8,25 (z cherokee 2,5i) převod 4.10.
Když jsme otevřeli diferáky, Dana 30 má poměr 10:1 (zuby na hrušce vůči otočení kola) a Chrylser 8,25 má 9:1. Vepředu je tedy na hrušce o 1 zub víc než v zadu.
Z matematického pohledu je to ale špatně, když sepnu 4x4 bude se to prát.

Řeším to z toho důvodu, že už 2x jsem měnil přídavku a zdá se mi, že přední náprava dělá taky bordel.

Pravdepodobne mas 41:10. Tedy 10 ozubu na hrusce a 41 na taliri. Tak se pomer meri. Vysledek tedy znamena kolikrat se musi hruska otocit behem jedinne otacky kola - talire. Samozrejme pokud nemas prevody synchronni pri stejne velikosti kol vepredu a vzadu tak se to bude prat pri 4x4 a pridavka vezme za svy. Pokud mas 9 zubu na 8.25, mohl bys mit 4.11. To bych ale nerekl ze bude delat velky problem...
07-06-2019 07:19 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Master Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 603
Připojen(a): 03-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #5
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
Aktuální foto, předního a zadního difu s prevodem 410.


Přiložené soubory Miniatury
       
10-06-2019 11:05 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Master Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 603
Připojen(a): 03-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #6
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.
10-06-2019 11:07 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
martiniano Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 69
Připojen(a): 29-06-2017
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #7
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.
10-06-2019 11:53 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro martiniano za tento příspěvek:
palo-cherokee
Master Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 603
Připojen(a): 03-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #8
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
(10-06-2019 11:53 AM)martiniano napsal(a):  
(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.

Jak jsem nakoupil, tak prodávám :) Řešil jsem to s Lubošem, u kterýho jsem auto dělal. Tohle je to, co tvrdí. Já jsem nápravy obě sundal z jednoho auta - 2,5i. Bohužel jsem fyzicky nespočítal zuby, když to bylo venku. Teď abych to znovu rozebíral. Ale je fakt, že rozdíl v otáčce kola byl. Zvedli jsme na kozy a otáčel jsem kolem o 1 otáčku. Nepamatuji si přesně o kolik méně se otočil 1 kardan vůči druhému, ale bylo to dost.
10-06-2019 08:35 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
martiniano Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 69
Připojen(a): 29-06-2017
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #9
RE: Převod 4.10 pro jeep XJ
(10-06-2019 08:35 PM)Master napsal(a):  
(10-06-2019 11:53 AM)martiniano napsal(a):  
(10-06-2019 11:07 AM)Master napsal(a):  Vím, že je rozdíl mezi převode 4,10 a 4,11. Oba diferáky mají stejné označení. Jediné, v čem se liší je to, že jeden je 1:9 a druhý 1:10, tedy když otočím 1x kolem, kardan se mi otočí 9x, resp. 10x. Zkoušeli jsme to fyzicky a je to tak. Tedy zákonitě při 4x4 to musí dělat bordel.

to označení mě teda trochu mate. Jeden jasně říká...41:10, teda pokud tomu odpovídá skutečný počet zubů, poměr je 4,10 a druhý vypadá, resp. má vyražený 410, ale taky 41 a a někde na konci 9, a pokud má hruška 9 zubů, tak je to 41:9, tedy 4,56. Konečně, řídil bych se počtem zubů a ne vyraženou značkou. Pokud je to tak, rozdíl 4,1 a 4,56 je velkej!
Ten poměr 1:10 vs 1:9 je nesmysl. Jsi si jistý? Bežný poměry pro nás jsou kolem 4 až 5 násobku vstupu vůči výstupu, takže se ti kardan může otočit tak 4-5x za otáčku kola, ale ne 9x nebo 10x.

Jak jsem nakoupil, tak prodávám :) Řešil jsem to s Lubošem, u kterýho jsem auto dělal. Tohle je to, co tvrdí. Já jsem nápravy obě sundal z jednoho auta - 2,5i. Bohužel jsem fyzicky nespočítal zuby, když to bylo venku. Teď abych to znovu rozebíral. Ale je fakt, že rozdíl v otáčce kola byl. Zvedli jsme na kozy a otáčel jsem kolem o 1 otáčku. Nepamatuji si přesně o kolik méně se otočil 1 kardan vůči druhému, ale bylo to dost.

jasný, věřím, že jsi viděl rozdíl. Pokud máš víka dole, nejjednodušší a nejlevnější je povolit třmeny obou diferáků a hrušky fyzicky spočítat. To je úkon na 15 minut komplet a budeš mít jistotu. Pokud tam opravdu bude rozdíl, tak tě stejně jedna rozdělání jednoho čeká.
11-06-2019 05:02 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
whitedevil Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 652
Připojen(a): 07-03-2015
Přidat uživateli hodnocení 8
Příspěvek: #10
Převod 4.10 pro jeep XJ
Kdyby ses neceho z toho chtel zbavit tak bych mozna mel zajem... - az teda budes vedet jakej to je prevod... Musim upgradovat prevody pro 33" kola


Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Jeep Grand Cherokee ZG 1996 4.0l, NP242, 5,5" Přední LA 3 link zadek short arm, Zadní CH 8,25(z jeep KJ) - LOKKA automatka, Silverstone mt-117 x-treme 33x10,5 R15, Dual Battery, 50" curved LED BAR,

Fiat Freemont 3,6 pentastar + LPG Blackcode

VW Golf VII kombi Highline 1,4 TGI
11-06-2019 10:38 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)