Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mizí chladící kapalina, praská hlava?
Autor Zpráva
jumperr Offline
JFcz-NOváček

Příspěvků: 3
Připojen(a): 16-06-2019
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #1
mizí chladící kapalina, praská hlava?
zdravím.
Mám Jeep KJ 2,8 CRD rv.2003, přibližně před 14cti dny mi za jízdy zmizela voda a než se rozsvítila kontrolka tak jsem to stihl uvařit, počkal jsem než vychladne a nechal jsem si dovést teplou vodu. cestou domu jsem si všiml, že mi jde z výfuku velké množství páry. Usoudil jsem že mi fouklo těsnění pod hlavou, těsnění jsem vyměnil, hlavu nechal srovnat. Potom se zdálo být vše v pořádku, týden jsem jezdil kolem komína a voda nemizela. Před pár dny jsem vyrazil asi 250 km od baráku a těsně před cílem v dlouhém kopci se motor zase začal přehřívat, tak jsem zastavil, aby se zchladil a zase se rozsvítila kontrolka nízké hladiny a měl jsem tvrdou hadici od chladiče, dojel jsem opatrně 3 km do cíle tam jsem vodu dolil. Potom jsem měl problém nastarovat, točil se a nechtěl chytnout a když se to povedlo tak to byla zase dýmovnice. Cestou domu jsem vodu pravidelně konroloval a dolíval a teplota se držela a z výfuku pára nešla. Tet jsem vyřadil chlazení EGR ventilu a voda mizí dál, ale při běžné provozní teplotě nekouří. A voda v oleji ani olej ve vodě není. Bojím se že mám prasklou hlavu, poraďte prosím.
16-06-2019 04:08 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Zizal Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 293
Připojen(a): 08-06-2014
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #2
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
Pokud máš jen vrtuli chlazení hnanou motorem, tak je ko viskospojka a nechladí při zátěži. Jak jsi to uvařil tak ti mohlo odejít i víčko expanzní nádoby. Voda pak teče ven na motor a kouříš jak parní lokomotiva.
16-06-2019 09:42 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 676
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #3
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
(16-06-2019 09:42 PM)Zizal napsal(a):  Pokud máš jen vrtuli chlazení hnanou motorem, tak je ko viskospojka a nechladí při zátěži. Jak jsi to uvařil tak ti mohlo odejít i víčko expanzní nádoby. Voda pak teče ven na motor a kouříš jak parní lokomotiva.

To moc nedává smysl... On kouří z výfuku, kdyby mu voda tekla na motor, tak by nekouřil z výfuku, ale z motorového prostoru...

1. hustý kouř z výfuku = spalování chladiva
2. obtíže nastartovat po odstavení - startér musí vytlačit chladivo z válců
3. to, že není voda v oleji ani olej ve vodě nemusí znamenat, že nemáš prasklou hlavu
4. už někdo někdy měnil vstřiky?

Co jsem o těchto motorech občas četl na zahraničních fórech, tak někdy (údajně často) zarostou vstřiky a nejde je vyndat. Nezřídka je důvodem právě prasklina na hlavě v místě sedel vstřiků, které pak zakorodují...

Nechci být poslem špatných zpráv, ale nejspíš máš prasklou hlavu... Všechny symptomy tomu odpovídají...

Wrench, wheel, wrench, repeat... YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
16-06-2019 10:49 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Zizal Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 293
Připojen(a): 08-06-2014
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #4
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
Smysl to dává. 2,8 se neuvaří jen tak. Takže je možné že mu praskla hlava po tom co se to opakovaně uvařilo. Takže spravit hlavu je logické, ale uvaří se to znova. Právě viskospojka vrtule chladiče odchází a výsledek je přehřívání. Takže pokud nechce hlavu opravovat dokola rozumné je vyřešit proč vaří.
Některé 2,8 nemají elektrickou vrtuli vůbec a pak to bez funkční viskospojky chlazení neuchladíš. Měl jsem s tím problém a než jsem spojku vyměnil letěla teplota nahoru v kopcích nepříjemě rychle. To sedí s tím co píše - kopec = problém. Pokud teď voda nemizí, tak bych začal levnější opravou co bude stejně potřeba.
Jestli byl motor přehřátý, tak to startuje blbě vždycky (taky prakticky ověřeno). Nepíše jak moc špatně to startuje. Normálně to chytá hned, horké jak kdy nekdy taky napotřetí.
Spousta mechaniků vůbec netuší jak je ten motor chlazený, takže mění půlku motoru, protože je nenapadne řešit skutečný problém - že auto nechladí. Pokud je motor ohřátý a je hic tak musíš slyšet jak vrtule pracuje. Jak z křižovatky provedeš start na plný plyn tak je to jak startující vrtulník Chehták Na studeném motoru tu vrtuli protočíš lehce, na horkém daleko míň lehce. Bohužel ta viskospojka je jedno z kurvítek...
17-06-2019 06:39 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro Zizal za tento příspěvek:
SleepyDelegate, standa.t
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 676
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #5
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
Tak to už smysl dává samozřejmě... Já tvůj příspěvek pochopil tak, že nemá prasklou hlavu, ale jen v prdeli visko a expanzku... Mrkálek

Wrench, wheel, wrench, repeat... YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
17-06-2019 08:15 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
jumperr Offline
JFcz-NOváček

Příspěvků: 3
Připojen(a): 16-06-2019
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #6
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
SleepyDelegate- Vstřiky jsem měl myslím poprvé venku já, když jsem sundaval hlavu, šli vytahat vcelku dobře a zkorodované nebyli.

Zizal- Přehřívá se mi to, až když mám málo vody a kontrolka na hladinu se k---a rozsvítí, až když mám nádobku uplně prázdnou . Když jsem cestou spět vyjížděl mohelničák, tak jsem měl vody dost a teplota se ani nehnula. Problémy se startem jsem cestou měl dvojího charakteru. Poprvé v cíli, po přehřátí bylo auto už asi 1,5 h odstavené, to jsem točil tak 3x a nic, potom chytilo a hned zase chciplo a až na pátý pokus chytilo jak má. To mi udělal jestě na další zastávce o 4km dál.
A druhý způsob byl na půli cesty když jsem dolíval vodu, teplota motoru byla na normálu. první start se ozvala jenom rána a nic se neroztočilo, druhý start se už motor točil ale jako by byla slabá baterie(postupně zpomaloval), ale potom se zase zrychlil, na třetí start už točil normálně, ale nechytil, na čtvrtý chytil a chcipnul a na patý už zase běžel jak má, Osobně si myslím, že to, že se neroztočil startér s tím nesouvisí a bude časem chtít vymenit taky.
Na vrtuli se určitě kouknu, ale nápřet vyřeším, kde se strácí voda, protože tím to vše začalo.
17-06-2019 11:00 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Maxdrtic Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 524
Připojen(a): 09-03-2014
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #7
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
Zdravím tě.
Nebudu psát co je určitě v háji u tebe, ale co bylo bylo u mě. Takže také sem mel problém stracejici se voda, byla praskla hlava mezi sedly sacího a výfukového ventilu. Kupoval sem jinou. Problém vždy nastal když sem začal šlapat na plyn když turbo plnilo na max, jinak voda téměř držela.
Špatné starty sem prvně přikládal baterií, ale byly pridrene vstriky, tím pádem obtikala nafta a nebyl dostatečný tlak paliva.
Více bys asi vyčetl ve vláknech která se k nim problémům vážou.
Tak hodně zdaru.

KJ 2,8CRD, 2004
17-06-2019 02:12 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Zizal Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 293
Připojen(a): 08-06-2014
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #8
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
tak to fakt vypadá na hlavu. Blbé že ji nezkontrolovali jak ji rovnali... Přeju hodně štěstí. naštěstí se dá sehnat repasovaná hlava z polska za rozumné $
17-06-2019 06:08 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 676
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #9
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
všechny symptomy jsou 100% prasklá hlava a to včetně jejich posloupnosti a kombinace tak, jak je popisuješ... v podstatě jsi popsal vše, co je třeba zkontrolovat, než se dojde k závěru: prasklá hlava

Wrench, wheel, wrench, repeat... YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
17-06-2019 10:22 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
jumperr Offline
JFcz-NOváček

Příspěvků: 3
Připojen(a): 16-06-2019
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #10
RE: mizí chladící kapalina, praská hlava?
Všem vám moc děkuji, tak nějak jsem s tím počítal, ale potřeboval jsem si ověřit jestli nezapomínám a nebo nepřehlížím nějakou podobnou blbost jako je ten chlazený EGR, než to začnu zase rozebírat. Až ji budu mít sundanou a otlakovanou, tak sem dám vědět, jak to dopadlo.
19-06-2019 04:29 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro jumperr za tento příspěvek:
LandEagle, kolis
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)