JeepForum.cz
kolisovo WKcko - Verze k tisku

+- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz)
+-- Fórum: JeepTech - Modely (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Fórum: WK / WH a XK - Grand Cherokee a Commander 2005-2010 (/forumdisplay.php?fid=82)
+---- Fórum: WK / WH a XK - Jak sem stavěl já... (/forumdisplay.php?fid=84)
+---- Téma: kolisovo WKcko (/showthread.php?tid=8085)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


kolisovo WKcko - kolis - 29-08-2020 04:35 PM

Zakladam tohle vlakno, protoze bych rad udelal nejake upravy na podvozku na svem WK 3.0l CRD a potreboval bych poradit s nekterymi vecmi. Sorry, ze je to na uvod delsi, ale nektery veci je mozna lepsi napsat rovnou, at se to pak nevlece Mrkálek

Zacnu tim, ceho chci dosahnout. Auto je jedine auto v rodine. Nechci z nej delat offroad special, nemam takove ambice, ani se na to moc nehodi, rekl bych. Co chci je, mit moznost s nim zajet obcas mimo silnici + dostavat se v zime k chate (cca 300m po neupravene ceste nebo po poli). Vyhledove by se me libilo jezdit s rodinkou, pripadne s manzelkou takove putovani po CR, SK, pripadne nekde blizko za hranice s moznosti sjet ze silnice a dostat se treba na mista, kam se brichoplaz nedostane.

Momentalne na aute nejsou zadne upravy, podvozek je vychozi stav - zadny lift, zadne specialni prvky.

Co si myslim, ze by bylo takove zdrave minimum je zvednout auto o 2 palce a poresit predni cast narazniku. Mam facelift verzi (viz foto nize + viz podpis), takze predni naraznik, gril a dalsi plasty jsou dost nizko a blbe profilovane. Potrebuji tam zachovat jak ostrikovac xenonu, tak parkovaci senzory a mlhovky. A jelikoz se da zapadnout celkem kdekoliv (nemusi to byt tezky teren, staci trosku kvalitniho blata nebo pisku), tak uvazuji o navijaku (muze byt, nemusi, zatim nemam jasno).

Co alespon prozatim urcite nechci jsou pevnostni narazniky - to me prijde moc velky zasahy na to, kde a jak s tim budu jezdit, nehlede na penize, homologaci apod.

Co se tyce liftu - osobne me staci ty dva palce. Vetsi zmeny zase znamenaji problemy na STK apod. Na druhou stranu stale se to da vyhledove dodelat podlozkama a dalsimi modifikacemi jako jsou horni ramena apod. Mam tedy asi dve moznosti - budto podlozky nebo sadu napr. od OME. Draz sice vychazi OME, ale ma to podle me dve ci tri vyhody. Prvni je, ze se celkove zlepsi komfort jizdy pres hrboly, protoze to tlumeni je lepsi, nez tam mam ted ja (tovarni pruziny + Bilstein obyc). Druhak pracovni rozsahy tlumicu jsou delsi, coz muze v terenu byt vyhoda. Tretak na STK si spise vsimnou podlozek.

Co se tyce toho predku - naraznik a susplech, asi nejvic se me libi reseni: http://cad4x4.com/product/jeep-grand-cherokee-wk-wh-3-0crd-07-winch-plate-with-skid-plate/ - koupit vykres, nechat si to vyrobit a s drobnymi upravami na predku namontovat (obrazky viz odkaz). Co jsem se tak dival, tak velmi podobne delali i ostatni vyrobci, ale jiz jej nemaji v nabidce a hlavne celou vec dostat typicky z USA do CR je dost nakladne (cesta, clo).

S cim nejvice bojuji je vyber tech tlumicu a pruzin, protoze OME nabizi vice konfiguraci (https://oldmanemu.com.au/old-man-emu-suspension-selector/ - neda se poslat primo odkaz na konfigurace, musi se to vyklikat), v zasade maji dve sady tlumicu a dve sady pruzin. Pokud budu davat na predek skid plate a navijak, je to cca +60-70Kg zatez navic v predni casti vozu.

Jejich varianty jsou (zatizeni navic predek/zadek):
1/ +40/100 kg
2/ +40/200 kg
3/ +100/100 kg
4/ +100/200 kg

Mozne je i mezi sebou kombinovat napr. tuzsi (HD) tlumic a medium pruzinu na jedne naprave apod. ale co jsem tak cetl, tak to muze byt cesta do pekla. Co je zajimave je, ze takto postupuje vyber zde http://www.oldmanemu.cz/typ-zbozi/sady-podvozku?filtr=jeep-grand-cherokee-wh-a-wk (kombinuji napr. jedny tlumice s mekci a tuzsi pruzinou) ale ofiko OME web tuhle variantu v setu nenabizi - kdyz je silnejsi pruzina, je silnejsi i tlumic.

Co se tyce zadku, tam ja nic tahat nebudu, ani plato se drevem, ani karavan. Aspon to tedy neplanuji. Takze pokud k tomu nic nemate, tak resme ten predek - +40 nebo +100kg zatez navic. Podle propoctu (plech + navijak = 70kg navic) dava smysl druha varianta +100k. Je ale dobra varianta dat dozadu "medium" a dopredu "hard"? Nebo by to radeji melo byt stejne? Bojim se dat dozadu hard, protoze to pak bude tvrdy, decka me uskrti, auto muze odskakovat, kdyz bude lehky, nevim no.

Treti tema, kde jsem uplny zelenac jsou navijaky - samozrejme to musi pasovat do te pripravy v susplechu, ale mate nejake tipy na znacky ci konkretni modely, ktere muzete doporucit?

No a v neposledni rade - kdyz chci ten susplech + riznout trosku do stavajiciho narazniku + navijak, tak je tam potreba myslet nejak na legislativu (homologaci) nebo se to vleze do limitu. Tuhle jsem neco kolem toho taky cetl a takove mensi veci se neresi.

Samozrejme uvitam vsechny komentare, ktere znamenaji i jine moznosti, jen rovnou dopredu uvedu, ze jiny auto kvuli tomu kupovat nebudu. Tohle mam rad, vim, ze jdu do kompromisu. Potrebuji, aby se v tom rodina citila dobre a zaroven abychom mohli mimo silnici. Diky predem za vase komentare Mrkálek


kolisovo WKcko - LandEagle - 29-08-2020 09:14 PM

kup si neco na

https://www.dremelcz.cz/


odrizni vsechno pod horni hranou zlute cary a uzivej zivota mimo silnici

az chytis prvni ranu na tram zaveseni prednich ramen co mu ma pomoc to zvladnout ten susplech, soustred se na to jestli te to fakt bavi a co se delo dal kdyz ta vec dala dalsi ranu tramu rozvodovky nebo rozvodovce samotny.

jestli te to bude bavit dal, liftuj, navijej, ochranuj atd protoze to je to, co te bavi a je uplne fuk, kolik to stoji

[Obrázky: d4209991ec8d7983c7c2137a63d1778a.jpg]


RE: kolisovo WKcko - Wily - 30-08-2020 07:13 AM

já osobně bych ten naviják na to wk nedával, pokud ho nepotřebuješ, protože stejně ho musíš zapsat a navíc, je potřeba pro wk vymyslet plotnu, díky které bude ten naviják fungovat, doporučuju se o tom pobavit s Palem, ten řešil i pevnostní nárazník na wk. Já třeba mám vyvedenou plotnu pro naviják až za převodku řízení, protože teprve až tam to unibody je pevný. Je totiž pak blbý, když dáš někomu pusu a zruší ti to předek. Stejně tak i ten šusplech mám zapsanej v TP. Raděj bych ty peníze investoval do kvalitních předních liftových ramen. A ještě takovej detail, dal bych naviják obrácěne, tj brzdou dolů ať se dá ta brzda používat. A počítej s upgradem baterky na optimu, protože jinak ten naviják moc nepremává.


RE: kolisovo WKcko - Wily - 30-08-2020 08:48 AM

A určitě bych nedával OME sadu na Jeep. Jsou to sady na expediční auta, kde se počítá s vekým zatížením vozidla, takže to bude mít dost tvrdý a výběr pro Jeep je taky nic moc. Jestli chceš kvalitní tlumiče, tak jednoznačně FOX.


RE: kolisovo WKcko - Luma - 30-08-2020 07:35 PM

Tady mas mustr, wk na portalechChehták


RE: kolisovo WKcko - LutherZJ - 30-08-2020 07:58 PM

Hemi, potrol nápravy, reduktory = recept na dobré monštrum, len to ešte bude treba doladiť.


kolisovo WKcko - mmarek - 30-08-2020 08:03 PM

Paradni stavba


RE: kolisovo WKcko - kolis - 30-08-2020 09:23 PM

(29-08-2020 09:14 PM)LandEagle napsal(a):  kup si neco na

https://www.dremelcz.cz/


odrizni vsechno pod horni hranou zlute cary a uzivej zivota mimo silnici

az chytis prvni ranu na tram zaveseni prednich ramen co mu ma pomoc to zvladnout ten susplech, soustred se na to jestli te to fakt bavi a co se delo dal kdyz ta vec dala dalsi ranu tramu rozvodovky nebo rozvodovce samotny.

jestli te to bude bavit dal, liftuj, navijej, ochranuj atd protoze to je to, co te bavi a je uplne fuk, kolik to stoji

Diky LE, rezat do plastu budu dal, uz jsem kousek odrizl na tom spodku, ale pujde toho vic dolu. Je me jasny, ze neco trefim s liftem i bez, clovek asi jinak nezjisti ten limit, ale prijde me nezodpovedny to tam poslat ve factory edici, ktera je za me dost nepouzitelna (myslim tim hlavne ten predek a castecne vysku) Mrkálek

A o tom, ze to bavi, nelze pochybovat, viz obrazky z Milovic Smíšek


RE: kolisovo WKcko - kolis - 30-08-2020 09:26 PM

(30-08-2020 08:48 AM)Wily napsal(a):  A určitě bych nedával OME sadu na Jeep. Jsou to sady na expediční auta, kde se počítá s vekým zatížením vozidla, takže to bude mít dost tvrdý a výběr pro Jeep je taky nic moc. Jestli chceš kvalitní tlumiče, tak jednoznačně FOX.

Diky Wily i tobe za komentare a nazory. FOX jsem neuvazoval, nedari se me v jejich nabidce najit tlumice na moje auto. Pokud vis, ze existujou, muzes me prosim navest?

Co se tyce OME, kamarad to ma skoro 10let na aute (Commander '06 CRD), jel jsem v tom v tomto roce a perinka. Ani nedaval jina horni ramena, prej to 10 let vydrzelo, nez menil jedno z nich (odesel cep). Tim chci rict, ze horni ramena jsem uvazoval (JBA), ale vypada to, ze to neni uplne nutne.


RE: kolisovo WKcko - kolis - 30-08-2020 09:30 PM

(30-08-2020 07:13 AM)Wily napsal(a):  já osobně bych ten naviják na to wk nedával, pokud ho nepotřebuješ, protože stejně ho musíš zapsat a navíc, je potřeba pro wk vymyslet plotnu, díky které bude ten naviják fungovat, doporučuju se o tom pobavit s Palem, ten řešil i pevnostní nárazník na wk. Já třeba mám vyvedenou plotnu pro naviják až za převodku řízení, protože teprve až tam to unibody je pevný. Je totiž pak blbý, když dáš někomu pusu a zruší ti to předek. Stejně tak i ten šusplech mám zapsanej v TP. Raděj bych ty peníze investoval do kvalitních předních liftových ramen. A ještě takovej detail, dal bych naviják obrácěne, tj brzdou dolů ať se dá ta brzda používat. A počítej s upgradem baterky na optimu, protože jinak ten naviják moc nepremává.

Podle informaci k tomu vykresu se to tam resi 6 mm tloustkou materialu (coz samo o sobe nemusi nic znamenat) a pisou do 8000lbs (cca 3,6 tuny) navijak. S Palem bych se poradil. Petardak me jeste psal, ze je to dost nejiste zatezovat misto pred predni napravou - jakoze ten susplech + navijak, ze to neni jen tak. Budu to muset promyslet, jestli se me ten navijak vubec vyplati resit.

Ten susplech me nenapadl, ze je nutne resit - pres zkusebnu (Dekra, TUV) tedy ze?

Baterie me nenapadla, vyborny postreh pro me, diky. PalecNahoru