Ahoj,
původně jsem chtěl svůj první příspěvek na fóru věnovat něčemu úplně jinému (třeba představení sebe a auta), ale teď bych potřeboval spíš pomoct.
Dost dlouho jsem sosal anonymně informace ze zdejšího fóra až jsem se konečně rozhoupal a koupil minulý týden XJ z roku 1990 4.0 Renix s plynem (do sání) a s automatem v úpravě "skoro vrak". Že to nemá prahy, je jedno, protože tam "stejně budu dávat pevnostní", že to má podvozek v háji taky, protože to "stejně budu liftovat", hlavně že to má v pořádku motor, převodovku a dify. Teda, mělo mít... :-(
Domů 350km jsem to dostal bez problémů, prostřídal benzín i plyn, po pár kilometrech jsem zjistil, jak to udržet na silnici a pak už to šlo. Převodovka převodovala a motor motoroval bez pazvuků a cukání. Přes víkend jsem zkoušel oživit mrtvou baterku, takže jsem s tím jel až v pondělí cca 5 km, když jsem tam koupil novou.
Všechno se zdálo v pořádku, tak jsem se objednal ke Standovi, aby to zkouknul. Jenže když jsem druhý den ráno vyrazil, tak asi po 1 kilometru jízdy na benzín auto najednou za jízdy bez výstrahy chcíplo a už nenastartovalo. Nastartovat se podařilo na plyn a zdálo se, že zase pojede. Pro jistotu jsem to otočil a jel domů, cestou ale ztratilo výkon a domů jsem to dotlačil očima. Zjistil jsem, že auto na benzín vůbec nestartuje (není slyšet ani pumpa) a na plyn nastartuje, drží klidně volnoběh a reaguje na plyn. Akorát při dosažení cca 1900 otáček se sekne, zakucká a skoro chcípne (jet do těch 1900 otáček s tím šlo v pohodě).
Pohledal jsem na netu, zkontroloval vizuálně co šlo, "opravil" prasklý keramický rezistor od pumpy a zkusil ještě jednou nastartovat. Stejná situace s tím rozdílem, že když jsem chtěl vědět, co se děje při prošlápnutým pedálu, auto se zakuckalo, spadly otáčky a těsně před tím, než chcíplo, se ozvala rána jako když střelí výfuk, jenže to bylo kovovější a z motoru. Při dalším pokusu o nastartování se motor hádal a nechtěl nastartovat, při dalším pokusu se už jen točí startér a nic...
Poradíte, co by to mohlo být? Poslat auto poštou jako reklamaci prodávajícímu si nechávám nakonec...
Dík moc.
EDIT: Shrnutí = na vině byl uhnilý kabel na kostře čerpadla, který se zvenku tvářil v pořádku, ale měl špatný kontakt, takže při testování čerpadlo jednou šlo a podruhé ne.
Chcípající auto měla na svědomí prázdná LPG nádrž, kde byl tlak akorát tak na volnoběh a víc to nezvládalo. Takhle se chová plyn do sání, já mám auto necelý týden a není v kabině ukazatel, takže tyhle fígle ještě nemám vychytaný.
Rána byla jen hoření do sání a ač to znělo trochu hrůzostrašně a auto pak nechtělo startovat, tak to není podle kluků nic zvláštního
Takže se sešla naráz závada, "závada" a normální chování
Čerpadlo má tři kabely, černý je kostra, oranžový je plus a fialový je snímač. To, že na relátku čerpadla není 12V při otočeným klíčku je zřejmě v pořádku, protože čerpadlo jen natlakuje a pak se spíná až při běžícím motoru.