Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chlazení el. vrtulou
Autor Zpráva
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #21
RE: Chlazení el. vrtulou
To s tím přetlačováním beru zpět.
18-05-2012 09:46 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #22
RE: Chlazení el. vrtulou
(18-05-2012 09:46 PM)Wily napsal(a):  To s tím přetlačováním beru zpět.

No proto naholou Chehták

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
18-05-2012 09:46 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #23
RE: Chlazení el. vrtulou
Ale věř tomu, že ta regulace zbytečná není, protože ve chvíli, kdy budeš popojíždět někde v koloně, tak to bude neustále zapínat a vypínat. Když už se s tím děláš, tak mi příde dát tam jen spínač trochu škoda práce... Jestli by teda nebylo lepší ten druhej vyhodit úplně, nebo tam nechat naopak jen ten...

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
18-05-2012 09:48 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #24
RE: Chlazení el. vrtulou
Vrtule od klimatizace je pomocí PWM už řízená. Už pracuju i na PWM pro tu místo visko, ale teď mě hlodá svědomí, jestli to vlastně bude mít nějakej podstatnej význam Chehták
18-05-2012 09:50 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #25
RE: Chlazení el. vrtulou
Tak pokud to bude mít nějaký funkční řízení, tak určitě ne.

Bohužel nevím, jak je to tam přesně udělaný, ale jestli by opravdu nebylo lepší to udělat jen na jednu vrtuli...

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18-05-2012 09:53 PM od Pelany.)
18-05-2012 09:53 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #26
RE: Chlazení el. vrtulou
když zapneš klimatizaci, tak se řídí pomocí PWM a mění otáčky, když motor překročí 95°C asi nevím přesně, tak jede na 100% bez ohledu na to, jestli je zapnutá nebo vypnutá klimatizace, jednoduše řečeno pomáhá visko vrtuli k chlazení motoru.
18-05-2012 09:55 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
TANK Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 165
Připojen(a): 05-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #27
RE: Chlazení el. vrtulou
Jen drobnost, orig. el. vrtule (WJ 3,1) chodí v rozsahu cca 40-70% otáček (vzhledem k maximu), takže nikdy na ní nedostáhneš plných jako u přídavný (přímo propojený), moje regulace chodila cca 30-90% (než schořela - ale moje blbost) u PWM 100% takřka nedosáhneš.
Zatím pořád zůstávám u mechanickýho (mechanicko-elektrickýho) spínání té druhé vrtule, prostě jak je to u půlky rozsahu teploměru nebo začne hučet vrtule první (při hodně ohřátým motoru cca 95 se taky spíná do maxima, tak tu druhou na chvíli pustím).
Pokud si narveš naviják před chladič jako já (a nesundáš z něj plachtový kryt tak to bude častější cvakání Chehták)
Pořád nezbývá čas dořešit to do konce, ale jednou to příjde ChehtákChehták
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18-05-2012 10:32 PM od TANK.)
18-05-2012 10:31 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #28
RE: Chlazení el. vrtulou
Těch 100% jsem napsal obrazně, prostě to sepne do maxima co je to možný. Nj, to právě taky řeším, jakej tranzistor použít asi IGBT pač to musí chodit tak ve 30 - 40A jinak to vyhoří jak papír. Proto chci znát názor, jestli se mám s tím PWM otravovat nebo ne Chehták
18-05-2012 10:38 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
TANK Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 165
Připojen(a): 05-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #29
RE: Chlazení el. vrtulou
(18-05-2012 10:38 PM)Wily napsal(a):  Těch 100% jsem napsal obrazně, prostě to sepne do maxima co je to možný. Nj, to právě taky řeším, jakej tranzistor použít asi IGBT pač to musí chodit tak ve 30 - 40A jinak to vyhoří jak papír. Proto chci znát názor, jestli se mám s tím PWM otravovat nebo ne Chehták

Jde o to uchladit (motor i tranzistor) fungoval než jsem ho tak trošku zkratoval.
Dám ti vědět, až se na to dostanu a taky to možná skončí tak jak to je, jen to spínání nahradím čidlem na 95st.
18-05-2012 11:12 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #30
RE: Chlazení el. vrtulou
no proto by bylo nejlepší použít 2x IGBT, kterej dokáže při 100°C přenést 20A při 25°C 40A takže by to mělo být dost předimenzovaný ale jeden stojí stovku.
18-05-2012 11:24 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)