Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic => vyřešeno
Autor Zpráva
Gomez Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 150
Připojen(a): 04-10-2013
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #1
Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic => vyřešeno
Ahoj,
původně jsem chtěl svůj první příspěvek na fóru věnovat něčemu úplně jinému (třeba představení sebe a auta), ale teď bych potřeboval spíš pomoct.
Dost dlouho jsem sosal anonymně informace ze zdejšího fóra až jsem se konečně rozhoupal a koupil minulý týden XJ z roku 1990 4.0 Renix s plynem (do sání) a s automatem v úpravě "skoro vrak". Že to nemá prahy, je jedno, protože tam "stejně budu dávat pevnostní", že to má podvozek v háji taky, protože to "stejně budu liftovat", hlavně že to má v pořádku motor, převodovku a dify. Teda, mělo mít... :-(
Domů 350km jsem to dostal bez problémů, prostřídal benzín i plyn, po pár kilometrech jsem zjistil, jak to udržet na silnici a pak už to šlo. Převodovka převodovala a motor motoroval bez pazvuků a cukání. Přes víkend jsem zkoušel oživit mrtvou baterku, takže jsem s tím jel až v pondělí cca 5 km, když jsem tam koupil novou.
Všechno se zdálo v pořádku, tak jsem se objednal ke Standovi, aby to zkouknul. Jenže když jsem druhý den ráno vyrazil, tak asi po 1 kilometru jízdy na benzín auto najednou za jízdy bez výstrahy chcíplo a už nenastartovalo. Nastartovat se podařilo na plyn a zdálo se, že zase pojede. Pro jistotu jsem to otočil a jel domů, cestou ale ztratilo výkon a domů jsem to dotlačil očima. Zjistil jsem, že auto na benzín vůbec nestartuje (není slyšet ani pumpa) a na plyn nastartuje, drží klidně volnoběh a reaguje na plyn. Akorát při dosažení cca 1900 otáček se sekne, zakucká a skoro chcípne (jet do těch 1900 otáček s tím šlo v pohodě).
Pohledal jsem na netu, zkontroloval vizuálně co šlo, "opravil" prasklý keramický rezistor od pumpy a zkusil ještě jednou nastartovat. Stejná situace s tím rozdílem, že když jsem chtěl vědět, co se děje při prošlápnutým pedálu, auto se zakuckalo, spadly otáčky a těsně před tím, než chcíplo, se ozvala rána jako když střelí výfuk, jenže to bylo kovovější a z motoru. Při dalším pokusu o nastartování se motor hádal a nechtěl nastartovat, při dalším pokusu se už jen točí startér a nic...
Poradíte, co by to mohlo být? Poslat auto poštou jako reklamaci prodávajícímu si nechávám nakonec...
Dík moc.

EDIT: Shrnutí = na vině byl uhnilý kabel na kostře čerpadla, který se zvenku tvářil v pořádku, ale měl špatný kontakt, takže při testování čerpadlo jednou šlo a podruhé ne.

Chcípající auto měla na svědomí prázdná LPG nádrž, kde byl tlak akorát tak na volnoběh a víc to nezvládalo. Takhle se chová plyn do sání, já mám auto necelý týden a není v kabině ukazatel, takže tyhle fígle ještě nemám vychytaný.

Rána byla jen hoření do sání a ač to znělo trochu hrůzostrašně a auto pak nechtělo startovat, tak to není podle kluků nic zvláštního Smíšek

Takže se sešla naráz závada, "závada" a normální chování Smíšek

Čerpadlo má tři kabely, černý je kostra, oranžový je plus a fialový je snímač. To, že na relátku čerpadla není 12V při otočeným klíčku je zřejmě v pořádku, protože čerpadlo jen natlakuje a pak se spíná až při běžícím motoru.

JKU 75th Anniversary Alaska project, CRD
ex: BU Renegade
ex: XJ 4.0 nonHO
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-10-2013 03:58 PM od Gomez.)
10-10-2013 01:32 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #2
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
ta rána byla spíš střelba do sání=chudá směs, málo paliva nejspíš. Zjisti, proč nejde čerpadlo, zapoj ho napřímo, zkontroluj podtlaky, po tý ráně. Vyřadil bych LPG a zprovoznil to napřed na benzín

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
10-10-2013 01:57 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Gomez Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 150
Připojen(a): 04-10-2013
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #3
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Díky Standovi za pomoc po telefonu i tady... :-)
Málo paliva mne taky napadlo (nevím v jakým stavu plynové vedení je), ale mám pocit, že se tam sešly dvě závady. Jen je mi divný, že naráz a trochu (spíš dost) mne vylekala ta rána. Odpoledne zkusím zprovoznit tu pumpu.
Co se děje při těch 1900 otáčkách, přes který to nešlo? Neotevírá se nějaká klapka nebo ventil, který by mohly zlobit?

JKU 75th Anniversary Alaska project, CRD
ex: BU Renegade
ex: XJ 4.0 nonHO
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 10-10-2013 02:33 PM od Gomez.)
10-10-2013 02:28 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
DwPetr Offline
sběratel ZJček a WJček

Příspěvků: 5 542
Připojen(a): 11-02-2012
Přidat uživateli hodnocení 19
Příspěvek: #4
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
a těsně před tím, než chcíplo, se ozvala rána jako když střelí výfuk, jenže to bylo kovovější a z motoru. Při dalším pokusu o nastartování se motor hádal a nechtěl nastartovat

mechanickýho poškození se bát nemusíš, jen chytla směs kdy neměla. Mě tohle dělá WJ.. Je to kolikrát rána že bych řekl že se to potkaloSmíšek Ale nepotkaloNevěřícník

http://www.muj-jeep.cz
http://www.renovace-stroju.cz
Jeep GCH WG 4.7 V8
Jeep GCH ZJ 5.2 V8
Jeep GCH WJ 4.0 I6 LPG
Jeep GCH ZJ 5.2 V8
10-10-2013 03:08 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #5
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
to je kolikrát rána, jako když se rozlítne filtrbox Chehták

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
10-10-2013 03:29 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Jarda K Offline
Vlašimský pózér

Příspěvků: 2 310
Připojen(a): 15-03-2013
Přidat uživateli hodnocení 11
Příspěvek: #6
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Musím, prostě musím (a vy mi to spočítáte):

Zaplynovaný benzín v sobě skrývá spoustu půvabů! Mrkálek

Král je z Boží vůle. Prezident je z božího dopuštění.

Ex WG 2,7 CRD Limited '04 Chehták
10-10-2013 03:38 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
DwPetr Offline
sběratel ZJček a WJček

Příspěvků: 5 542
Připojen(a): 11-02-2012
Přidat uživateli hodnocení 19
Příspěvek: #7
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Kdepak, jen zmršená zástavba, a pak stará zástavba která už je za zenitem. Tohle zničilo i to WJ.

http://www.muj-jeep.cz
http://www.renovace-stroju.cz
Jeep GCH WG 4.7 V8
Jeep GCH ZJ 5.2 V8
Jeep GCH WJ 4.0 I6 LPG
Jeep GCH ZJ 5.2 V8
10-10-2013 03:44 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Gomez Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 150
Připojen(a): 04-10-2013
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #8
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Já ti nic počítat nebudu, mně je jasný, že plyn pochybné instalace v autě pochybného stavu je jen dvojnásobek problémů... :-) Něčím podobným jsem si prošel s Volvem 850. Jenže když ono se XJ s CRD nedělá... :-)
Aspoň jste mne zatím trochu uklidnili s tím střílením do sání.

JKU 75th Anniversary Alaska project, CRD
ex: BU Renegade
ex: XJ 4.0 nonHO
10-10-2013 04:11 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
radgrand Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 499
Připojen(a): 20-05-2012
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #9
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Takhle sousedovi u 4,7 "střílel výfuk" a nakonec mu přeskakoval řetěz v přídavce Chehták . Ono kolikrát vyhodnotit odkud ten pazvuk jde, je oříšek...

4.0, 6 válců, 1 řidič PalecNahoru
10-10-2013 05:28 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Gomez Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 150
Připojen(a): 04-10-2013
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #10
RE: Help: XJ 4.0 rána z motoru a ... nic
Tady je počasí, že by psa nevyhnal. Aspoň mne u auta nikdo neruší :-)
Dobrá zpráva je, že to asi opravdu bylo jen sání (radgrande nesýčkuj!), takže auto zase startuje (na plyn). Akorát se při sešlápnutým plynu nechá vytočit pouze do těch 1900, pak skoro zdechne, sebere se a zase vytočí do 1900 a tak dokola. Doufám, že je to něco jako slabý tlak LPG, ucpaný filtr apod., takže až rozchodím to čerpadlo a dojedu k pumpě, uvidím, jestli tomu plná nádrž pomůže. Teď jen to čerpadlo... :-)

JKU 75th Anniversary Alaska project, CRD
ex: BU Renegade
ex: XJ 4.0 nonHO
10-10-2013 06:56 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: