Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Commander - ložiska v diferáku
Autor Zpráva
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 913
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 18
Příspěvek: #1
Commander - ložiska v diferáku
Po delší pauze zase dotaz... Mrkálek

Když jsem řešil zadní brzdy, měl jsem sundaný náboje (protože jsem je podezříval, že už jsou špatný) a u jednoho kola mi poloosa při otáčení rukou jakoby dřela, prostě v ruce jsem cítil, že jakoby ložisko někde uvnitř na druhém konci poloosy dřelo... Znáte to, když si vezmete do ruky ložisko, který je v hajzlu a točíte s ním, cítíte, jak se ty kuličky jakoby převalují přes odpor, jako by už nebyly kulaté... Přesně takový pocit mám, když otáčím poloosou na zadní nápravě.

Můj dojem je, že je v hajzlu ložisko na koši v diferáku. Máte s tím někdo zkušenost? Kdo jste už ty ložiska měnil, je to operace vyžadující přísné nastavení momentů, nebo stačí vyndat koš, vyměnit ložiska a dát to zase zpátky, aniž bych musel laborovat s ložiskem v hrušce, bortící podložky, utahování hrušky atd...

Možná je to blbý dotaz, ale diferák jsem ještě nerozebíral, tak se raději ptám...

Děkuji za fundované odpovědi!

Jak to dopadlo minule:
V minulém dotazu jsem řešil vibrace celého auta, pokud by někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak se nakonec ukázalo, že to byla ruční brzda... Konkrétně celý ten mechanismus se u levého zadního kola nevracel správně a během jízdy přibržďoval. Nakonec v podstatě zničil kotouč, protože tam ta přibržďující pakna vydřela cca 1 mm hluboukou brázdu... Vyměnil jsem kotouče a pakny, celé ty vyčistil a promazal a vše teď funguje jak má, nic nevibruje...
(http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=8325)

Wrench, wheel, wrench, repeat...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited (prodán 16.9.23)
08-09-2021 12:12 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro SleepyDelegate za tento příspěvek:
kolis
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #2
RE: Commander - ložiska v diferáku
u nápravy chrysler 8.25" se to musí znovu nastavit. Btw. kuličkový (válečkový) ložisko v koši neni, jen koš je na ložiskách. A z popisu mi moc neni jasný jestli si točil s jednou poloosou a tím pádem se koš neotáčel, a nebo se otáčel celej koš a ten dělal to co popisuješ.
08-09-2021 01:52 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 913
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 18
Příspěvek: #3
RE: Commander - ložiska v diferáku
(08-09-2021 01:52 PM)Wily napsal(a):  u nápravy chrysler 8.25" se to musí znovu nastavit. Btw. kuličkový (válečkový) ložisko v koši neni, jen koš je na ložiskách. A z popisu mi moc neni jasný jestli si točil s jednou poloosou a tím pádem se koš neotáčel, a nebo se otáčel celej koš a ten dělal to co popisuješ.

Dík Wily... Toho jsem se bál...

Jinak k tomu ložisku: podezřívám ložisko, který právě drží ten koš...

   

Mám jedno kola na zemi a diferák je stále spojen s převodovkou, takže můžu "otáčet" jen co mi dovolí vůle v diferáku a koš se tedy nejspíš neotáčí... A práve při tomhle "vrtění" s poloosou cítím, že se to na tom ložisku pohybuje s tím typickým drhnutím ložiska, které už je po smrti...

Co myslíš? Máš nějaký návod jak to diagnostikovat? Mám to vypustit, vyčistit a zkusit točit celým košem?

Wrench, wheel, wrench, repeat...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited (prodán 16.9.23)
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 08-09-2021 02:20 PM od SleepyDelegate.)
08-09-2021 02:18 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
martiniano Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 360
Připojen(a): 29-06-2017
Přidat uživateli hodnocení 5
Příspěvek: #4
RE: Commander - ložiska v diferáku
ahoj,
otevřel bych víko, povolil kardan od hrušky, a zkusil si tím zatočit párkrát. Pokud bude v prdeli, bude určitě slyšet. To by ale mělo i za jízdy.
Pokud bych nic neslyšel, ale stále podezříval dif, pak bych dif vytáhl ven. CH8.25 má nastavování předpětí a vymezení talíře vůči hrušce šroubovanýma vložkama, kterými musíš opět šroubováním na pravém a levém ložisku nastavit správnou vůli a otisk vůči hrušce. Takže odchylkoměr a barvička. S hruškou nic dělat nemusíš, pokud nebudeš měnit ložiska na ní. Pak teoreticky nemusíš řešit otisk, jen ho zkontroluješ.
Samozřejmě, postup na to je, jsou dané nějaké momenty, kroky v jakých je třeba co udělat, a je dobré mít udělaný klíč na utahování těch vložek, co tlačí na ložiska difu. Ty se utahují přes nohavice nápravy, je to myslím 36mm.
Viděl jsem nějakýho dobráka co to klepal šroubovákem, nevím jak to dopadlo, ale myslím, že dělal ložiska za pár tisíc znovu.

05 WK HEMI - daily Láskovník
08 WH SRT - summer weekends only
97 XJ diesel - OFF
98 ZJ diesel - stock
09-09-2021 08:19 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro martiniano za tento příspěvek:
SleepyDelegate
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 913
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 18
Příspěvek: #5
RE: Commander - ložiska v diferáku
Dík martiniano! Přesvědčil jsi mě, že se do toho sám pouštět nebudu...

Wrench, wheel, wrench, repeat...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited (prodán 16.9.23)
10-09-2021 08:23 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro SleepyDelegate za tento příspěvek:
kolis, martiniano
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)