![]() |
Chlazení el. vrtulou - Verze k tisku +- JeepForum.cz (https://jeepforum.cz) +-- Fórum: JeepTech - Obecně (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Fórum: JTO - Ostatní, přesněji nezařazené (/forumdisplay.php?fid=32) +--- Téma: Chlazení el. vrtulou (/showthread.php?tid=876) |
Chlazení el. vrtulou - Wily - 18-05-2012 01:28 PM Otevřu tohle téma znovu, protože mě zajímá k čemu by byla regulace otáček el. vrtule při chlazení motoru. Protože 5.9L má dvoujrychlostí vrtulu a myslím si, že jsou tam ty dvě rychlosti kvůli klimatizaci. Takže mě zajímá, jestli je k něčemu plynule regulovaná vrtule když mám zvlášť vrtulu na klimatizaci. Která při cca 92°C sepne a začně pomáhat visko vrtuli pokud je vypnutá klimatizace. RE: Chlazení el. vrtulou - standa.t - 18-05-2012 01:51 PM On tě to někdo nutí? ![]() RE: Chlazení el. vrtulou - Wily - 18-05-2012 01:54 PM Ale ne, jen mě to zajímá, protože 5.9L žádnou regulaci neměla, krom toho, že měla dvě rychlosti. RE: Chlazení el. vrtulou - Pelany - 18-05-2012 01:54 PM U 5,9 je každá rychlost pro svojí teplotu - jsou tam dvě teplotní čidla, jedno na spodní a druhý na horní hadici.Spodní zapíná 1. rychlost vrchní 2. rychlost. Smysl to určitě má, protože celej proces bude plynulejší. RE: Chlazení el. vrtulou - Wily - 18-05-2012 01:56 PM Já vím, že 5.9L má dvě rychlosti i dvě čidla napsal jsem to už nahoře. A kdy ta vrtule spíná na první čidlo? v 70? RE: Chlazení el. vrtulou - Pelany - 18-05-2012 01:58 PM (18-05-2012 01:28 PM)Wily napsal(a): Otevřu tohle téma znovu, protože mě zajímá k čemu by byla regulace otáček el. vrtule při chlazení motoru. Protože 5.9L má dvoujrychlostí vrtulu a myslím si, že jsou tam ty dvě rychlosti kvůli klimatizaci. Takže mě zajímá, jestli je k něčemu plynule regulovaná vrtule když mám zvlášť vrtulu na klimatizaci. Která při cca 92°C sepne a začně pomáhat visko vrtuli pokud je vypnutá klimatizace. Nejsou. Obě čidla jsou na stejnou teplotu, ale jak je jedno nahoře a druhý dole, tak to je zkrátka jakoby jiná teplota. Kolik to je, to nevím. RE: Chlazení el. vrtulou - Pelany - 18-05-2012 01:59 PM Pokud je to jen zapnuto - vypnuto, tak pak při courání v koloně atd. větrák stále zapíná - vypíná. Pokud to budeš dělat, tam bych tam to PWM udělal, když už, tak už. RE: Chlazení el. vrtulou - standa.t - 18-05-2012 02:04 PM kouzlo je v tom, že dvourychlostní je přímo ten elektromotor - má tři vývody. Pokud si tam někdo nabastlí vrtuli jednorychlostní (já) nezbejvá než to řešit přes PWM RE: Chlazení el. vrtulou - Pelany - 18-05-2012 02:09 PM Ale i tak mi připadá jednodužší jednorychlostní + PWM. V dnešní době je to za pár korun (možná dokonce ještě míň, jak celý relé) a kultůra chodu nesrovnatelná. RE: Chlazení el. vrtulou - skodik - 18-05-2012 02:18 PM přemýšlím, že bych taky předělal časem svoji mechanickou na elektro. Někde píšou klady někde zápory, nevím. Myslel jsem, že bych použil výkonný ventilátor SPAL a nějaký teplotní spínače...popř. ještě vypínač. |