Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chlazení el. vrtulou
Autor Zpráva
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #1
Chlazení el. vrtulou
Otevřu tohle téma znovu, protože mě zajímá k čemu by byla regulace otáček el. vrtule při chlazení motoru. Protože 5.9L má dvoujrychlostí vrtulu a myslím si, že jsou tam ty dvě rychlosti kvůli klimatizaci. Takže mě zajímá, jestli je k něčemu plynule regulovaná vrtule když mám zvlášť vrtulu na klimatizaci. Která při cca 92°C sepne a začně pomáhat visko vrtuli pokud je vypnutá klimatizace.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18-05-2012 01:30 PM od Wily.)
18-05-2012 01:28 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #2
RE: Chlazení el. vrtulou
On tě to někdo nutí? Chehták Regulace je nejen kvůli klimošce, ale kvůli postupnýmu chlazení, prostě aby to nedostávalo šoky.

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
18-05-2012 01:51 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #3
RE: Chlazení el. vrtulou
Ale ne, jen mě to zajímá, protože 5.9L žádnou regulaci neměla, krom toho, že měla dvě rychlosti.
18-05-2012 01:54 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #4
RE: Chlazení el. vrtulou
U 5,9 je každá rychlost pro svojí teplotu - jsou tam dvě teplotní čidla, jedno na spodní a druhý na horní hadici.Spodní zapíná 1. rychlost vrchní 2. rychlost. Smysl to určitě má, protože celej proces bude plynulejší.

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18-05-2012 01:55 PM od Pelany.)
18-05-2012 01:54 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #5
RE: Chlazení el. vrtulou
Já vím, že 5.9L má dvě rychlosti i dvě čidla napsal jsem to už nahoře. A kdy ta vrtule spíná na první čidlo? v 70?
18-05-2012 01:56 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #6
RE: Chlazení el. vrtulou
(18-05-2012 01:28 PM)Wily napsal(a):  Otevřu tohle téma znovu, protože mě zajímá k čemu by byla regulace otáček el. vrtule při chlazení motoru. Protože 5.9L má dvoujrychlostí vrtulu a myslím si, že jsou tam ty dvě rychlosti kvůli klimatizaci. Takže mě zajímá, jestli je k něčemu plynule regulovaná vrtule když mám zvlášť vrtulu na klimatizaci. Která při cca 92°C sepne a začně pomáhat visko vrtuli pokud je vypnutá klimatizace.

Nejsou. Obě čidla jsou na stejnou teplotu, ale jak je jedno nahoře a druhý dole, tak to je zkrátka jakoby jiná teplota. Kolik to je, to nevím.

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
18-05-2012 01:58 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #7
RE: Chlazení el. vrtulou
Pokud je to jen zapnuto - vypnuto, tak pak při courání v koloně atd. větrák stále zapíná - vypíná. Pokud to budeš dělat, tam bych tam to PWM udělal, když už, tak už.

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
18-05-2012 01:59 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #8
RE: Chlazení el. vrtulou
kouzlo je v tom, že dvourychlostní je přímo ten elektromotor - má tři vývody. Pokud si tam někdo nabastlí vrtuli jednorychlostní (já) nezbejvá než to řešit přes PWM

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
18-05-2012 02:04 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #9
RE: Chlazení el. vrtulou
Ale i tak mi připadá jednodužší jednorychlostní + PWM. V dnešní době je to za pár korun (možná dokonce ještě míň, jak celý relé) a kultůra chodu nesrovnatelná.

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
18-05-2012 02:09 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
skodik Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 2 004
Připojen(a): 24-02-2012
Přidat uživateli hodnocení 3
Příspěvek: #10
RE: Chlazení el. vrtulou
přemýšlím, že bych taky předělal časem svoji mechanickou na elektro. Někde píšou klady někde zápory, nevím. Myslel jsem, že bych použil výkonný ventilátor SPAL a nějaký teplotní spínače...popř. ještě vypínač.

tel. 777 119 789 pouze pro slušné lidi
Kia Sportage 96´ 2,0i 8v LPG,AVM, lift +3"(podložky, struny Jeep TJ)
Škoda Fabia 2,0i
Mercedes Vito 2,3TD V-classe
18-05-2012 02:18 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 2 Host(é)