Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chlazení el. vrtulou
Autor Zpráva
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #111
RE: Chlazení el. vrtulou
U nás je v ZJ od 96 stále původní a funguje Mrkálek

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
19-06-2012 09:47 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Jarda 58 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 3 139
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 30
Příspěvek: #112
RE: Chlazení el. vrtulou
(19-06-2012 09:35 PM)Wily napsal(a):  Já to počítal přes spalný teplo nafty a vrtule by musela dát 10000kubíků/h při stojícím autě. 50°C a 0% vlkosti. Což je na shaře i víc Nevěřícník

Tě nechápu, proč se nespokojíš s tím, že máš dokonalej motor a furt chceš něco vylepšovat??

"" benzín je odpad při výrobě nafty JazykoPlaz ""
19-06-2012 09:49 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #113
RE: Chlazení el. vrtulou
Vo tom to právě je, já jsem konečně zjistil, že je naprosto dokonalej Chehták
19-06-2012 09:50 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
crusader Offline
Rytíř templu

Příspěvků: 1 725
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #114
RE: Chlazení el. vrtulou
Mě v XJ z 99 taky funguje visko bez problémů. Ale prostě to chci přestavět na elektriku, stejně jako jsem chtěl přestavět zadní nápravu na rozšířenou F8.8. A nic mě od toho, co jsem si umanul, neodradí...
19-06-2012 09:51 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #115
RE: Chlazení el. vrtulou
Však teď do 3.1TD dávám ST a to je taky pěknej vořech Chehták
19-06-2012 09:52 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
jackd Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 354
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #116
RE: Chlazení el. vrtulou
ale neni je to pohodickaChehták
20-06-2012 07:04 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
lucius Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 6 602
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 41
Příspěvek: #117
RE: Chlazení el. vrtulou
(22-05-2012 09:36 PM)TANK napsal(a):  
(19-05-2012 10:47 PM)lucius napsal(a):  už jsem to někde psal , a protože Skodik zmínil mojí el. vrtuli a dál se debata ubírala na sptřebu a alternátor
tak pro informaci napíšu, že vrtule co mám já má odběr 7A a mám ji jištěnou 10A pojistkou, takže třeba takováhle co mám já neuškodí ani 90A altíku a abych poznal ,že se sepla mám na palubce malou 2mm červenou diodu Mrkálek

Jeden z krásných případů jak si snadno zlividovat auto, jistit něco co bere 7A jen 10A pojistkou.
Někde jsem to už psal, poddimenzování pojistky není větší bezpečí, ale právě naopak, dochází k ohřevu na pojistce a většinou to končí (jen) vypálením pojistkovýho poudra.
Podobný to bývá i při poddimenzování průřezů vodičů.
Pojistka je ochrana proti zkratu a nutno ji dimenzovat na min 2,5 násobku předpokládané zátěže, vodiče min. na 3 násobek.

hmm, nědělal jsem to ze sebe
ptal jsem se elektrikáře na pojistku, odpovědí mě bylo jistit nejbližší vyšší hodnotou jak je max. odběr Depresníček to odpovídá 10A mimochodem na světelný rampě mám 20A a (používám jí často hlavně na podzim) radši ať shoří pojistka jak např. vypínače
co se týče průřezu kable tak ten kousek ke konektoru co je od výrobce je průřez 1mm http://lucius69.rajce.idnes.cz/novy_chla...040208.JPG za dva roky provozu jsem neměnil pojistku, příjde mě nelogický na něj připojovat 4,0 mm kabel jistit to 20A,
první co odpálím bude motor ventilátoru, ale budu mít pojistku v pořádku a divit se proč se netočí když pojistka je ok

Jeep Grand Cherokee ZJ Base narozen Detroit 25.9.1992;
vin 1J4GZ68S8PC535917
https://www.youtube.com/channel/UCv2h3CF...6FqPnEguyA
20-06-2012 07:49 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Pelany Offline
Jyrka Parkyng

Příspěvků: 3 678
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #118
RE: Chlazení el. vrtulou
Tohle celý je trochu složitější.

Pojistka je od toho, aby v případě poruchy zařízení bezpečně a rychle odpojila od zdroje. Z toho vyplývá, že pokud nedojde k žádné závadě, tak vylítnout nesmí, a ideálně, jako kdyby tam nebyla. Pak opět záleží, jaká je to zátěž, podle toho se pojistka dimenzuje, volí pomalá nebo rychlá apod.

Co se týče síly kabelů, tak že od výrobce vede jen slabý neznamená, že při delším vedení to nebude vadit. U toho ventilátoru to třeba až zas tak hodně znát nebude, ale nepříklad u halogenů je i malý pokles napětí 0,5V hodně znát na svítivosti. Na 20A bych klidně dal tu 6mm2. Samozřejmě také zálezí na dýlce - 5m 0,75 bude to samý, jako 10m 1,5...

Na stránkách gojeep (nebo tak nějak) je popsaná i úprava - zesílení originálnách kabelů k hlavním světlometům, a rozdíl je znát (ikdyž já osobně bych se konkrétně zde do toho nepouštěl).

Jinak co se amperáže spínacích prvků - vypínačů, relátek týče, tak ty je dle mých zkušeností brát hodně s rezervou, ideálně cca 1/4 maximálně 1/2 jmen. proudu.

U pojistek nastává další problém - konkrétně například u nožových je v případě běžně dosupných verzí pojistek a patic zcela nedostatečně dimenzován přechodový odpor, pojistka se klidně už při 20A zkrátka vytaví, a to se dělá i 44A... Co se týče originál patic v autě, tak ty jsou vyřešené dobře.

Jeep Grand Cherokee 03 Overland 4,7HO FIPK SC 91 Performance 305HP++ E85
Jeep Grand Cherokee 98 5,9 LX
Jeep Grand Cherokee 96 2,5TD Laredo
Jeep Cherokee 92 4,0HO Limited E85
20-06-2012 11:12 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #119
RE: Chlazení el. vrtulou
Asi bych to viděl na jistič Chehták
21-06-2012 11:46 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #120
RE: Chlazení el. vrtulou
Tož, tak jsem nasadil visko spojku poprve ji mám funkční :-D a auto nejede Chehták do kopce se plazím jak slimák
24-06-2012 06:19 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 3 Host(é)