Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chlazení el. vrtulou
Autor Zpráva
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #141
RE: Chlazení el. vrtulou
Nemôže to byť až taká veľká veda. Kedysi som mal vo Volge nainštalovaný motor z Peugeot 505 2,2 GTi a ten motor mal vrtulu poháňanú od motora,a le nie cez visko, ale cez el. magn. spojku podobne ako je to u klímy. Na chladiči obyčajný teplotný spínač. Jedného dňa mi rupla plastová vrtula a sekla chladič. Chlaič sa dal zavariť ale vrtule nebolo a predomno cesta do chorvátska. Tak som zobral el. vetrák z Fiatu Ritmo, ktorý bol pôvodne za chladičom, čiže sací. Ja som nemal miesto tak som ho fukol pred chladič, čiže lopatky boli opačne. Ten vetrák fungoval niekoľko rokov a ani pri ťahaní karavanu sa mi motro nikdy nehrial. Preto myslím že ani u iných vozov to nemôže byť nejaká velká dráma s výpočtami. To si len zbytočne všetko komplikujeme :-)

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
23-08-2012 04:23 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #142
RE: Chlazení el. vrtulou
(23-08-2012 04:17 PM)standa.t napsal(a):  jináč ZJčko v pohodě uchladí tahle vrtule z WJčka, tuším má nějakých 180W
Za 50 euro môžem kúpiť 300-400W vetráky.

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
23-08-2012 04:25 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #143
RE: Chlazení el. vrtulou
(23-08-2012 04:20 PM)Wily napsal(a):  
(23-08-2012 04:18 PM)skodik napsal(a):  a ta je 2 rychlostní nebo jen jedno?

To je hlavně PWM a díky nechci, už jsem ji měl a kolem 100°C jsem to měl furt, dal jsem visko a mám 90°C a to pořád 100°C to od té doby nemělo.

teď ti nerozumím - ano vrtule je jednorychlostní, kdybych si připlatil za dvojrychlostní, měl bych to už dávno doladěný. S teplotou ale nemám nejmenší problém, při jízdě se to uchladí samo, spíná to jenom v terénu, ve městě a vůbec při pomalý jízdě, sepne tak na minutu zase vypne. Problém mám, abych to skloubil s klimoškou, potřebuju vyřešit poloviční rychlost, PWMko už mám, jenom to tam nacpat a doladit rychlost, vychází mi to přes dvě čidla, čtyři relátka, aby to bylo spínaný ještě od klimošky


Přiložené soubory Miniatury
       

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
23-08-2012 04:38 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #144
RE: Chlazení el. vrtulou
No já to s ní neuchladil, chtěl jsem to řídit pomocí PWM přes RasberryPi (počítač) takže by to bylo přesný. Ale tato vrtule prostě pro WJ aspoň moje je málo.
23-08-2012 04:43 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #145
RE: Chlazení el. vrtulou
Stando: teraz zas nechápem ja. Na čo by bola dobrá 2 rýchlostná vrtula keď tam bude PWM regulácia otáčok?

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
23-08-2012 04:47 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #146
RE: Chlazení el. vrtulou
Protože pokud to nebudeš řídit přes počítač, tak to nikdy nebude 100% a kdyby měl dvourychlostní, tak první rychlost bude klimatizace a druhá bude motor. Hold ono to neni tak jednoduchý, jak to vypadá. Ale asi je to zbytečný tady povídat Chehták
23-08-2012 04:50 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #147
RE: Chlazení el. vrtulou
A keď vrtulu klímy nnechám žiť svojím životom, len nahradím viskovrtulu elektrickou kde bude problém? Tak ako visko spojí pri zvýšenej teplote, tak si zapne elektrická vrtula, nezávisle od vrtule klímy. Veď ani viskovrtula nijak neni prepojená s vrtulou klímy. Nechápem prečo sa to stále komplikuje Rozčarovánek

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
23-08-2012 04:52 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #148
RE: Chlazení el. vrtulou
Protože do toho Standa motá ZJ a to má jen jednu vrtulu na oboje Chehták
23-08-2012 04:55 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #149
RE: Chlazení el. vrtulou
Aha, som myslel že ZJ to má tak ako WJ. Už začínam chápať Chehták

Stando: aký tranzistor si použil v tom PWM? A aké spínanie (teplotné čidlo) chceš použiť?

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
23-08-2012 05:07 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 20 171
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 90
Příspěvek: #150
RE: Chlazení el. vrtulou
(23-08-2012 05:07 PM)romo11 napsal(a):  Aha, som myslel že ZJ to má tak ako WJ. Už začínam chápať Chehták

Stando: aký tranzistor si použil v tom PWM? A aké spínanie (teplotné čidlo) chceš použiť?

tranzistory tam mám 2 x IRFP250 paralelně. Musel jsem ještě změnit frekvenci, protože se ten větrák i se saharou hrozně rozvibrovaly, když jsem snížil otáčky. Čidla tam mám nějaký normální český asi se dávají do autobusů. Teď to mám zase venku, protože jsem musel odizolovat ty tranzistory od chladiče protože se to všechno přes něj kostří

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
23-08-2012 05:19 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 2 Host(é)